عضو شورا: مراکز درمانی و تجاری نا ایمن باید پلمب شوند

به گزارش خبرنگار فارس، احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران به آتش سوزی بیمارستان گاندی اشاره کرد و گفت: بیمارستان گاندی جزو ساختمان های نا ایمن با درجه خطر پذیری زیاد بوده است و به رغم اخطار های شهرداری تهران اقدامی در رفع مشکلات ناایمنی ساختمان نشد تا حادثه بوجود آمد.

وی گفت: بارها و بارها گفته ایم که در رعایت مقررات ملی ایمنی ساختمان ها نباید هیچ مسامحه ای صورت گیرد و نیاز به اصلاح قوانین بالادستی برای ورود اجرایی دستگاه هایی مانند شهرداری هستیم تا از حوادث اینگونه جلوگیری شود.

وی ادامه داد: متاسفانه شهرداری و سازمان آتش نشانی تنها می توانند اخطار دهند و یا ساختمان های نا ایمن را شناسایی کنند و تعداد این ساختمان ها را بر شمرند اما نمی توانند نام این ساختمان ها را اعلام عمومی و مستقیما برای پلمپ این ساختمان ها اقدام کنند چرا که ملاحظات امنیتی وجود دارد. 

صادقی افزود: ورود شهرداری برای پلمپ این ساختمان ها نیز در قانون دیده نشده و قانونگذار  مسیر پر پیچ و خمی را برای این منظور پیش بینی کرده که در نهایت ذینفع و مالکان باید نسبت به ایمنی ساختمان ها اقدام کنند. اما نتیجه این مسامحه کاری چه بوده؟ تا کی باید شاهد این حوادث باشیم؟ پلاسکو، مترو پل و حالا بیمارستان گاندی و صد ها ساختمان پر رفت و آمد دیگر که در لیست ساختمان های نا ایمن قرار دارند.

صادقی در ادامه اظهار داشت: در بررسی که تا آبان ماه از سوی سازمان مدیریت بحران صورت گرفته بود بیمارستان گاندی و بسیاری از مراکز درمانی دیگر جزو ساختمان های نا ایمن و با درجه خطر پذیری زیاد بوده اند و شهرداری به آنها اخطار داده است اما نمی توان اسامی را اعلام عمومی کرد به دلیل ملاحظات امنیتی، این ملاحظات تا به کی؟ اگر نبود رشادت و سرعت عمل نیروهای غیور آتش نشان و اورژانس در تخلیه بیمارستان گاندی و  انتقال بیماران ، تهران بار دیگر  عزادار می شد. 

وی گفت: دستگاه های امنیتی و قضایی باید  انتشار عمومی فهرست این ساختمان ها را در درجه اولویت کاری خود قرار دهند چرا که جان شهروندان مهم است.

صادقی گفت: ملاحظات امنیتی و اقدامات قضایی باید در راستای حفظ جان مردم باشد و در حال حاضر مهمترین اقدام برای حفظ جان شهروندان انتشار عمومی فهرست ساختمان های نا ایمن با درجه خطر پذیری زیاد است. که بسیاری از مراکز درمانی و تجاری را شامل می شود که روزانه محل تردد و تجمع بسیاری از شهروندان است.

صادقی در پایان گفت: امیدواریم مسئولان ذیربط  به این موارد اعتنا کنند و دیگر شاهد حوادث اینچنینی نباشیم، دیگر بس است، شاهد حوادث تلخ بودن و از دست دادن عزیزان ، صدمه دیدن جان بر کفان برای انتفاع یک عده خاص، دیگر بس است.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *