سد «چهچهه» خشک شد!

مدیر اداره منابع آب شهرستان کلات در خراسان رضوی گفت: سد چهچهه در نخستین روزهای زمستان خشکید و هم اکنون تنها یک درصد آب دارد.

به گزارش عرشه آنلاین، فاطمه رضایی اظهارداشت: سد چهچهه در نخستین روزهای زمستان خشکید و هم اکنون تنها یک درصد از حجم مخزن ۱۹ میلیون متر مکعبی این سد آب دارد.

وی افزود: ورود آب به سدهای این منطقه کاهش قابل توجهی دارد به طوری که حجم آب مخزن سد “قره تیکان” ۵۴ درصد و حجم آب مخزن سد “زاوین” ۷۵ درصد کاهش یافته است.

رضیی تصریح کرد: با توجه به کاهش شدید بارندگی در شهرستان کلات، نشستی با کشاورزان و اعضای شوراهای اسلامی روستای “ایدلیک” و شهر “لایین” برگزار شد که در این نشست موضوع مطالعه و ساخت آب بندان‌ها برای ذخیره آب و تامین آب تابستانی زمین‌های برنج در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر اداره منابع آب شهرستان کلات گفت: طبق خروجی این نشست، مقرر شد مالکان زمینهای کشاورزی و کارشناسان آب منطقه‌ای نقاط مساعد برای ساخت این آب بندان‌ها را شناسایی کنند.

گفتنی است؛ سد چهچهه شهرستان کلات نادری که مسیر سیلاب قرار دارد و برای مهار و کنترل سیلاب ساخته شده است و مردم روستای مرزی چهچهه در پایاب این سد مشغول به کشاورزی هستند.

سد «چهچهه»

سد «چهچهه»

سد «چهچهه»

سد «چهچهه»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *