آتش سوزی مینی پالایشگاه برای مردم مشکل تنفسی ایجاد نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمدرضا حسینی، رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز به رسانه ها اعلام کرد: حریق مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی به دلیل تولید گازهای سبک و انتشار آن در جو هوا، برای مردم مشکل تنفسی ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: این حریق چون سوخت ناشی از مواد نفتی بوده مانند همه احتراق‌هایی که در دکل‌های نفتی یا پالایشگاه‌ها اتفاق می‌افتد گازهای سبک، حتی سبک‌تر از هوا تولید می‌کند که داخل جو منتشر شده و به سطح زمین نمی‌رسد لذا آلودگی خاصی جز احساس بوی سوختنی مواد را نداریم.

وی گفت: پیش‌بینی شده با توجه به مسیر جهش باد و فاصله‌ ای که از نقاط مسکونی دارد، نگرانی خاصی برای مردم شهر بیرجند وجود نخواهد داشت.

رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: از ابتدای صبح روز گذشته با خبر نشت یک تانکر سوخت و آتش‌سوزی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند همکاران اورژانس در محل حادثه حاضر شدند و از آنجایی که حادثه در ساعات اولیه صبح رخ داده و کارخانه تخلیه شده بود، حادثه انسانی و مجروح نداشت.

حسینی افزود: همکاران اورژانس در کنار همه یگان‌ها و تیم‌های امدادی و انتظامی برای ملاحظات ایمنی در منطقه حضور دارند و فعالیت‌های کنترلی و پیشگیرانه را انجام می‌دهند.

پایان پیام/

 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *