بارش‌های پائیزی همدان نسبت به سال گذشته ۴ و نیم برابر شده است

محمدحسن باقری‌شکیب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه میانگین بارش‌های سال گذشته از اول سال زراعی تا پایان آبان ماه ۱۱ و نیم میلی‌متر بوده است، اظهار داشت: این درحالی است که امسال مقدار بارندگی‌ها در این مدت ۵۴.۳ میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

وی از رشد بیش از ۴ ونیم برابری بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع مقدار بارندگی‌ها ۴۳ میلی‌متر بیشتر از سال گذشته بوده است. 

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان تصریح کرد: همان طور که پیش‌بینی کردیم، بارش‌های پائیز امسال بیشتر از حد نرمال خواهد بود و این افزایش بارش تا پایان آذرماه ادامه دارد.

باقری‌شکیب افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌‌بینی بلندمدت، احتمالاً میانگین بارش‌ها ۲۰ درصد بیشتر از حد نرمال خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم بارش‌های زمستانی هم در حد نرمال باشد، گفت: اما از نظر دمایی بین ۱ تا ۲ درجه گرمتر از حد نرمال را پیش‌بینی کردیم. 

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان در بخش دیگری از گفت‌وگو از پیش‌بینی وزش شدید باد برای امروز و فردا خبر داد و اظهار داشت: از بعد از ظهر فردا یک سامانه بارشی وارد استان می‌شود که تا بعد از ظهر سه شنبه بارش‌هایی را برجا می‌گذارد.

باقری‌شکیب با بیان اینکه طی امشب و فرداشب دماهای کمینه نقاط مختلف استان افزایش می‌یابد، تصریح کرد: اما از روز چهارشنبه دمای بسیاری از شهرستان‌های استان به زیر صفر خواهد رسید.

وی به وضعیت دمای استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت، ملایر و نهاوند با حداکثر دمای ۱۶ درجه به عنوان گرم‌ترین شهرستان‌های استان و بهار با حداقل دمای صفر درجه به عنوان سردترین نقطه استان ثبت و گزارش شده است.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دمای شهرستان همدان نیز بین ۱۵ و ۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

انتهای پیام/۷۴۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *