جلوگیری از خسارت سیل در لرستان و خوزستان با احداث سد معشوره

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، محمد مرادی شامگاه چهارشنبه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان کوهدشت، اظهار داشت: کوهدشت جزو ۳۱ شهرستان محروم کشور است، اما در برخی حوزه‌ها و امکانات پوشش‌دهنده شهرهای هم‌جوار است و ضرورت دارد نگاه ویژه ای به این شهرستان شود.

وی با اشاره به اهمیت جاده مهم بابازید به پل سیمره، افزود: یک پل پدافندی که در کوهدشت شمالی و بخش طرهان جانمایی شده‌ است، احداث این پل و جاده خروج کوهدشت از بن‌بست را به‌دنبال دارد.

فرماندار کوهدشت با بیان اینکه سد معشوره ابرپروژه لرستان است که شهرستان‌های کوهدشت، چگنی و دلفان از مزایای بهره‌برداری این پروژه بهره‌مند می‌شوند، عنوان کرد: این سد برای جلوگیری از وقوع سیلاب در شهرستان‌های همجوار و خوزستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تأکید به اینکه احداث سد معشوره، مهم‌ترین مسئله پدافند غیرعامل در کوهدشت است، بیان کرد: تولید آب شرب سالم و پایدار برای این شهرستان از مهم‌ترین مزایای احداث سد معشوره است.

مرادی با تأکید بر اینکه کوهدشت در آینده برای تأمین آب شرب با مشکل روبه‌رو می‌شود، گفت: مشروب‌کردن اراضی کشاورزی کوهدشت و تولید محصولات سالم غذایی یکی دیگر از مزایای احداث سد معشوره است.

فرماندار کوهدشت با اشاره به لزوم تکمیل بیمارستان رازی این شهرستان، ابراز کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت نیز در کوهدشت تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

مرادی با اشاره به ظرفیت کوهدشت برای پذیرایی از زائران اربعین، اظهار داشت: بین ۲۵هزار تا ۳۰ هزار زائر اربعین به‌صورت روزانه در امسال از این شهرستان تردد کردند و تمام خدمات‌دهی‌ها به زوار رایگان بوده‌‌ است.

انتهای پیام/ ۶۴۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *