پیش‌بینی بارش‌های نرمال لرستان در ماه آبان

زینب اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به لرستان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، اظهار داشت: در این مدت ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید تا نسبتاً برای همه نقاط این استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی‌شان مسیل‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای، خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی و روستایی از مخاطرات سامانه بارشی جدید است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با اشاره به ‌احتمال صدور هشدار زرد هواشناسی و خسارت به برخی سازه‌های سبک شهری عنوان کرد: تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه وضعیت بارش لرستان در ماه آبان و آذرماه  ۱۴۰۲ در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: پیش‌بینی‌های فصلی صحت ۶۰ تا ۷۰ درصدی دارد، اما نقشه‌ها نشان می‌دهد که پیش‌بینی بارندگی پاییز و زمستان در حد نرمال است.

اکبری با اشاره به وضعیت جوی و بارش‌های سال زراعی لرستان، گفت: پدیده ال‌نینو امسال بر اقیانوس آرام حاکم است و سطح آب در قسمت شرق این اقیانوس گرم‌تر از حد معمول است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان ابراز کرد: اطلاع‌رسانی و هشدارهای لازم چند روز پیش از رخدادهای بارشی ارائه می‌شود و در اختیار منابع اطلاع‌رسانی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۴۴/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *