عملیات اجرایی ترمیم سیل‌بند خرمدشت آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، مجید توکلی صبح امروز در بازدید از سیل‌بند منطقه خرمدشت، با بررسی آسیب‌های آن، اظهار داشت: طول ۴ قسمتِ آسیب‌دیده حدود یک‌هزار متر است، با پیگیری‌های صورت گرفته، اعتباری برای ترمیم این سیل‌بند اختصاص داده شده و خوشبختانه در فاز نخست، کارگاه اجرایی ترمیم و بازسازی بیش از ۵۰۰ متر از نقاط آسیب‌دیده این سیل‌بند فعال شده و در حال اجرا است.

 فرماندار کوهبنان اضافه کرد: به‌منظور پیشگیری از سیل، عملیات تقویت و ترمیم سیل‌بندها در مناطق بالادست دهستان خرمدشت در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود این عملیات در بهمن‌ماه به پایان برسد.

وی خاطر نشان کرد: پروژه ترمیم پخش سیلاب حوزه خرمدشت در بالا دست این دهستان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان در حال انجام  است.

فرماندار کوهبنان بیان  داشت: ترمیم چهار بند خاکی با تراکم ۹۵ درصد به حجم ۴۰ هزار متر مکعب همراه با ساخت ۶ عدد سرریز سنگ و ملات به حجم یک‌هزار مترمکعب با خاک‌برداری محل کانال آبرسان به حجم ۲۰ هزار مترمکعب در حال اجراست.

 وی ابراز داشت: با توجه به کوهستانی بودن شهرستان کوهبنان و شیب زیاد زمین، ترمیم و احداث سیل‌بند در بالا دست شهرک‌های جوانان، امام صادق(ع)، شهید سلیمانی و امام رضا(ع) شهر کوهبنان و ‌چندین نقطه در بخش طغرالجرد در دستور کار قرار دارد

توکلی درباره لایروبی رودخانه‌ها نیز گفت: در آستانه زمستان لایروبی رودخانه‌های فصلی در شهر کوهبنان و بخش طغرالجرد با مساعدت شهرداری‌ها انجام می‌شود.

پایان پیام / ۸۰۰۱۲ / ش



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *