هشدار نارنجی هواشناسی در قزوین صادر شد

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در قزوین برای روز پنجشنبه (فردا) خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای صبح تا اواخر وقت پنجشنبه شاهد بارش باران به همراه تگرگ در مناطق کوهستانی استان قزوین هستیم که مهمترین مخاطرات احتمالی آن بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال برخورد صاعقه در نقاط مرتفع است.

وی با اشاره به وزش شدید باد لحظه‌ای و وقوع رعدوبرق در هنگام بارش‌های فردا اضافه کرد: با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها مردم نباید به حاشیه و حریم رودخانه‌ها بروند و حتی از تردد در کنار رودخانه‌ها باید خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: بارندگی منجر به لغزنده شدن سطح محورهای مواصلاتی استان قزوین هم خواهد شد و به همین خاطر همه نکات ایمنی مرتبط با رانندگی در هوای بارانی باید مد نظر رانندگان هم استانی و سایر رانندگانی که از کریدورهای ارتباطی استان عبور می‌کنند، قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بارش‌های پیش رو منجر به کاهش دما در استان قزوین می‌شود، ادامه داد: به خاطر وزش بادهای شدید لحظه‌ای شاهد خیزش گردوغبار محلی هم خواهیم بود که در این زمینه باید بیماران تنفسی و گروه‌های حساس احتیاط‌های لازم را مراعات کنند.

شیخ‌الملوکی یادآور شد: با توجه به آب‌گرفتگی که در سطح معابر شهری استان قزوین رخ می‌دهد، باید شهرداری‌ها پیش‌بینی لازم برای مقابله با شرایط آب‌گرفتگی را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *