مشکل فرونشست تصفیه خانه آب و فاضلاب « ایوان » سریعا رفع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام، ظهر جمعه در جلسه شورای فنی استان گفت: تکمیل زنجیره تامین آب مورد‌نیاز در سطح استان ایلام یکی از اولویت‌های اساسی است که می طلبد مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه بیشتر به آن توجه داشته باشند. 

وی افزود: در این راستا باید هرچه سریع تر مشکلات تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ایوان که طرحی ارزشمند با استانداردهای روز است رفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اینکه، جهت تکمیل این تصفیه‌خانه تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، ادامه داد: سال ۱۳۹۷ طرح مذکور ( تصفیه خانه آب ایوان ) با هدف بازچرخانی آب فاضلاب شهر ایوان جهت استفاده مصارف کشاورزی و صنعتی با ظرفیت ۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در روز تکمیل شده است.

هژبری خاطر نشان کرد: ضروری است مشکل عمده این تصفیه خانه که فرونشست آن به دلیل آهکی بودن خاک منطقه است، رفع شود.

این مقام مسئول گفت: قرارداد طرح تصفیه خانه از نوع BOT است، یعنی ساخت، بهره برداری و واگذاری آن توسط بخش خصوصی تا ۲۵ سال انجام شده و بعد از آن، تجهیزات را بروزرسانی کرده و به دولت تحویل داده خواهد شد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: با توجه به کمبود آب و لزوم مدیریت مصرف آن، باید آب مورد نیاز  جهت استفاده بخش کشاورزی از طریق ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تامین شود.

هژبری گفت: همچنین باید فرهنگ نگهداری از این پروژه‌ها در بین دستگاه‌های اجرایی استان با برنامه ریزی نهادینه شده و رعایت استانداردهای لازم در طرح‌ها و توجه به اکوسیستم در اجرای پروژه ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ایوان با ظرفیت تصفیه ۸۵۰۰ مترمکعب آب پساب یکی از طرح‌های بزرگ حوزه آب وفاضلاب استان است.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *