سوء مدیریت در توزیع آب منجر به فرونشست زمین در البرز می‌شود

علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ، با بیان اینکه وضعیت اورژانسی فرونشست زمین در استان البرز نیازمند بررسی زیرساخت‌ها و رفع چالش‌های موجود است، گفت: سوء مدیریت توزیع آب عامل اصلی این پدیده در استان است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد ، طالقان و چهارباغ در مجلس فرونشست زمین در استان البرز را نتیجه بی توجهی مسؤولان به منابع طبیعی برشمرد و افزود: نباید این روند ادامه پیدا کند.

 وی اضافه کرد: علت اصلی فرونشست‌ها کم آبی است اما در استان البرز کمبود آب نداریم بلکه سوء مدیریت در توزیع آب باعث شده است با فرونشست زمین مواجه شویم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس بیان کرد: در جنوب غربی استان البرز زمین های کویری وجود دارد که به دلیل بی توجهی مسؤولان منطقه در گذشته به این زمین‌ها برای جلوگیری از شکل گیری پدیده ریز گردها و عملکرد نا مناسب سازمان آب خیزداری و منابع طبیعی باعث شده است آسیب‌هایی به منطقه وارد شود.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از فرونشست زمین در استان البرز باید مسؤولان از استاندار تا مدیران کل و دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی فکر اساسی داشته باشند، زمین هایی که به عنوان زمین‌های کویری و جنوب غربی استان البرز، برآوردهایی که شده بخش مهم فرونشست ها یکی از علت ها کم آبی باشد، این امرو نیازمند مطالعات و بررسی کارشناسی است تا اقداماتی در مسیر جلوگیری از فرونشست زمین صورت گیرد.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *