اینجا نخل‌ها ایستاده خشک شده‌اند

ریزش چاه آب و کم آبی روستای سیف الدینی شهرستان ریگان در شرق استان کرمان، سبب خشکیدگی نخل‌ها و مهاجرت اهالی شده است.

به گزارش عرشه آنلاین، این روز‌ها درحالی فصل برداشت خرما در شهرستان ریگان فرارسیده که نخلستان‌های منطقه کوهستانی روستای سیف الدینی یک سال و نیم است خشکیده اند و اهالی آن منطقه جرعه‌ای آب برای نخل هایشان ندارند و عده ای نیز در حال مهاجرت به دیگر مناطق شهرستان ریگان هستند، به نحوی که ۵۰ خانوار این روستا اینک به پنج خانوار رسیده است.

براساس گزارش‌ها، کمک‌های مسئولان محلی نیز تاکنون آنقدری نبوده که مشکل ریزش چاه و خسارت به موتورپمپ این روستا را حل کند و اهالی که توان حل مشکلشان را ندارند می‌گویند اگر به داد آنان رسیده نشود، مانند سایر هم ولایتی هایشان مجبور به ترک روستا خواهند شد.

امام جمعه ریگان نیز به تازگی، حمایت مسئولان ملی و استانی را از کشاورزان خسارت دیده شهرستان که به ویژه دچار عارضه خشکیدگی خرما به علت گرمای زیاد و طوفان‌های شن شده اند، خواستار شده بود.

بخشدار مرکزی ریگان هم این مشکل را تایید کرد و خواهان حمایت‌های مسئولان استانی شد.

شهرستان ریگان که از مناطق محروم کشوری به شمار می‌رود در فاصله ۲۸۵ کیلومتری جنوب شرق کرمان در مسیر ترانزیتی کرمان – ایرانشهر- چابهار قرار دارد و به همراه سایر شهرستان‌های مجاور خود مانند فهرج، نرماشیر و بم از قطب‌های بزرگ و مهم تولید خرمای مضافتی محسوب می‌شوند. / ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *