حاکمیت شرایط ناپایدار جوی در لرستان/ هشدار زرد هواشناسی صادر شد

زینب اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد تا پایان هفته جاری برای نقاط مختلف لرستان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در لرستان افزود: حاکمیت شرایط ناپایدار جوی از بعدازظهر سه‌شنبه تا چهارشنبه به‌شکل ابرناکی و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در این استان رخ می‌دهد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان عنوان کرد: بارش‌هایی به‌صورت خفیف و پراکنده و گاهی همراه با رعدوبرق در نقاطی از این استان به‌ویژه در مناطق شرقی و شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط ناپایدار جوی لرستان در بعدازظهر و اوایل شب رخ می‌دهد، بیان کرد: تراکم ابرها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جاری در جو این استان بیشتر می‌شود.

اکبری گفت: شرایط ناپایدار جوی به‌صورت نقطه‌ای در برخی از مناطق لرستان اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر و احتمال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی را به‌دنبال دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با بیان اینکه تغییرات قابل‌توجهی در نوسانات دمایی این استان طی امروز و فردا مشاهده نمی‌شود، ابراز کرد: نفوذ  و ماندگاری هوای گرم از پایان هفته جاری تا اوایل هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ ۶۴۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *