۳ هکتار گون در فریدونشهر طعمه حریق شد

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ظهر امروز پوشش گیاهی مراتع سیبک در روستای نهضت‌آباد شهرستان فریدونشهر دچار حریق شد.

وی با بیان اینکه پس از یک ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی حریق مهار شد، افزود: در این حادثه ۳ هکتار از مراتع و پوشش‌های گون مراتع این روستا در آتش سوخت و متحمل خسارت شد.

شیشه‌فروش بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با وقوع ۲۲ مورد حریق ۵۴ هکتار از پوشش‌های گیاهی و مراتع استان اصفهان خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: بیشترین آمار وقوع حریق در شهرستان سمیرم  با ۹۰ درصد و پس از آن شهرستان فریدونشهر است.

وی با بیان اینکه عامل ۹۵ درصد از وقایع حریق عوامل انسانی و بی احتیاطی است، گفت: شماره تلفن‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ برای تماس با سامانه امداد جنگل و مرتع برای پیگیری گزارش‌های مربوط با وقوع حریق و هماهنگی در امدادرسانی در حوادث مرتع و جنگل است.

به گزارش فارس، از علل وقوع حریق در مراتع می‌توان به بی‌احتیاطی، خشکی علفزارها، گرم شدن هوا و نیز وزش تندباد که باعث گسترش حریق در مراتع می‌شود، اشاره کرد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *