گرمای بی‌سابقه در کشور و ضرورت تعدیل برخی فعالیت‌های کاری‌

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به شرایط دمایی کشور در هفته جاری اظهار داشت: دما در برخی از استان‌های جنوبی کشور از ۵۰ درجه عبور کرده است و در پایان هفته جاری نیز شاهد افزایش دما خواهیم بود.

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی از استان‌های جنوبی رکورد تاریخی ثبت حداکثر دما شکسته شده و چنین شرایطی می‌تواند منتهی به افزایش آسیب‌پذیری مردم شود.

وی افزود: بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، مراجعه مردم به مراکز درمانی ناشی از گرمازدگی زیاد شده است.

شیخی با اشاره به شاخص اشعه مضر فرابنفش گفت: بر اساس آمار سامانه‌های جهانی هواشناسی در پایان هفته جاری میزان اشعه فرابنفش به حداکثر میزان خود می‌رسد و قرار گرفتن در این شرایط منجر به آسیب‌دیدگی برای مردم است.

رییس فراکسیون دیپلماسی سلامت تاکید کرد: بر اساس ماده ۸۵ قانون کار، فعالیت‌های کاری در چنین شرایطی باید تعدیل شده و در مواردی تعطیل شود، بسیاری از کشورهای دنیا در چنین شرایطی نسبت به تعطیلی فعالیت‌ها اقدام می‌کنند تا سلامت مردم حفظ شود؛ سلامت مردم باید خط قرمز دولت باشد و همه اقدامات در راستای حفظ سلامت مردم در سطح کشور باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

* درخواست وزارت بهداشت برای تعطیلی به دلیل گرمای بیش از حد

به گزارش فارس بر اساس اعلام سازمان ملل، تابستان سال جاری گرمترین تابستان در گرمترین تابستان ثبت شده تاریخ است و زمین از دوران گرما گذر کرده و به نقطه جوش رسیده است.

پیش‌تر نیز وزیر بهداشت، در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: پیشنهاد تعطیلی به علت گرمای هوا برخی مناطق گرم را به هیات دولت داده ایم و امسال با گرمای بی سابقه روبرو هستیم و برای افراد دارای بیماری های قلبی،فشارخون  و کودکان مشکل ایجاد می‌کند.

*درخواست مردم برای تعطیلی به دلیل گرمای بیش از حد

بنابراین گزارش مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی در ‌سامانه فارس من‌ خواستار تعطیلی یک هفته‌ای (۷ مرداد تا ۱۳ مرداد) ادارات، سازمان‌ها، مراکز آموزشی فرهنگی و ورزشی، امتحانات و آزمون‌ها و غیره به دلیل گرمای هوا و اثرات مضرر اشعه فرابنفش شده‌اند.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *