هشدار زرد هواشناسی قزوین/ بارش باران در گرم‌ترین ماه سال

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، از صدور هشدار زرد شماره ۲۰ مرکز پیش‌بینی‌ هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس از عصر امروز شنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه ۹ مرداد شاهد بارش باران همراه با رعدوبرق، وزش بادهای لحظه‌ای شدید و خیزش گردوخاک هستیم که میزان وزش بادهای شدید از عصر شنبه تا یکشنبه بیشتر است.

وی منطقه اثر سامانه بارشی جدید را پاره‌ای مناطق استان قزوین دانست و اضافه کرد: با توجه به بارش باران شاهد لغزندگی جاده‌ها و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها خواهیم بود و به همین خاطر مردم باید در رانندگی خود در مسیرهای برون‌شهری و درون‌شهری احتیاط لازم را مراعات کرده و از اتراق کردن و تردد در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

شیخ‌الملوکی با اشاره به احتمال خسارت خوردن به سازه‌های سبک و موقت شهری در اثر وزش بادهای شدید لحظه‌ای تصریح کرد: بنابراین چنین سازه‌هایی از جمله سازه‌های تبلیغات شهری باید مستحکم شوند و جهادکشاورزی هم برای محکم کردن پوشش گلخانه‌ها اقدام کند.

وی با بیان اینکه در ۴۸ ساعت آینده با احتمال برخورد صاعقه به ویژه در ارتفاعات روبه‌رو هستیم، ادامه داد: بنابراین کوهنوردان باید قید صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی را بزنند و کارفرمایان هم باید انجام کار در اماکن و نواحی مرتفع و در فضای باز را تعطیل و ممنوع کنند.

مدیرکل هواشناسی استان همچنین از خیزش گردوغبار محلی خبر داد و گفت: بنابراین با افزایش میزان شاخص آلایندگی هوای ناشی از ذرات با اندازه بیشتر از ۲.۵ میکرون مواجه هستیم که به خاطر وزش بادهای شدید و نسبتاً شدید به هوا بلند می‌شوند. در ضمن شاهد استمرار ماندگاری هوای گرم در استان قزوین هم خواهیم بود. 

شیخ‌الملوکی افزود: بنابراین انتظار از گروه‌های حساس مانند سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی این است که حتی‌الامکان زمان زیادی را در فضای باز و بیرون از منزل تردد نکنند و در صورت ضرورت با ماسک تردد کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *