بارش باران در برخی شهرها و گرد و خاک در نوار شرقی کشور

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ همانطور که روز گذشته اعلام شد امروز در برخی نقاط البرز مرکزی، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال زنجان، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم و شدت بارش ها در شمال آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل است.

وی گفت: روز آینده بارش‌ها در اردبیل، سواحل خزر، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: جهارشنبه ۲۸ تیر در سواحل خزر، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده داریم و این شرایط روز پنج‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل خزر حاکم است.

ضیائیان گفت: روز جمعه ۳۰ تیر در گیلان، اردبیل و بخش‌هایی از شمال‌غرب کشور افزایش ابر و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در ۳ روز آینده در ارتفاعات هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر رشد ابر، بارش پراکنده، گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در شرق، شمال‌ شرق و جنوب‌ شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهیم داشت. 

ضیائیان افزود: در دو روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و در برخی مناطق گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم است. 

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش باد با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۵ و ۲۳ درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده شهر‌کرد با کمینه دمای ۹ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

بنابراین گزارش طبق اعلام قبلی سازمان هواشناسی از امروز ‌تا سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۷، به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعدو برق، وزش باد شدید در چندین استان پیش‌بینی می‌شود؛ در این راستا روز ‌دوشنبه در شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران و روز سه‌شنبه در گیلان، غرب مازندران، شمال اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی، ‌اختلال در سفرهای بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، سیلابی شدن مسیل‌ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها پیش‌بینی و توصیه می‌شود احتیاط در عبور و مرور از مناطق کوهستانی، اجتناب از هر گونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، در دستور کار باشد.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *