لزوم فرهنگ‌سازی برای حفاظت از عرصه‌های ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و احتمال بروز آتش در مراتع و جنگل‌های استان، یگان حفاظت با همکاری اداره ترویج و مشارکت‌های مردمی استان اقدام به برگزاری کلاس اطفای حریق، برای بالا بردن مهارت های مأموران حفاظت در اطفاء حریق با رعایت اصول ایمنی کرد.

در این جلسه عباس عباسی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، حفاظت از منابع طبیعی را از وظایف و اولویت‌های مهم سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برشمرد و از فرماندهان پاسگاه‌های ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری خواست با توجه به شروع فصل تابستان و پیشگیری از حریق به ویژه در مناطق بحرانی شهرستان‌های خود نسبت به تشکیل جلسه مدیریت بحران برای جلب همکاری سازمان های مختلف از جمله فرمانداران، همیاران طبیعت، دهیاران، هلال احمر، نیروی انتظامی و سایر نیروهای نظامی و شوراهای اسلامی روستاها، در پیشگیری و کنترل حریق در مراتع وجنگل‌ها اقدام کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: فرهنگ سازی برای حفاظت از عرصه‌های ملی باید سر لوحه کار ما قرار بگیرد و از  روسای یگان‌های حفاظت شهرستان‌ها و محافظان طبیعت خواست کسانی که از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و گزارش مردمی ارسال می‌کنند در کمترین زمان مورد بررسی قرار داده و اقدامات لازم را به موقع انجام دهند تا از وارد شدن آسیب بیشتر به عرصه‌های ملی جلوگیری شود.

عباسی ضمن تأکید مجدد به آمادگی دائمی و گشت زنی نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها خواستار ساماندهی نیروهای مردمی طبق سنوات گذشته در روستاها توسط فرماندهان پاسگاه های شهرستان شد.

وی ضمن اشاره به نقشه پراکنش آتش سوزی و شناسایی نقاط بحرانی و حساس عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان‌ها، خواستار برگزاری رزمایش‌های مشترک و همچنین تقویت گشت و مراقبت توسط یگان‌های حفاظت شهرستان‌ها با اخذ مجوز و هماهنگی اداره کل استان و شورای تأمین شهرستان برای استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه های امداد و نظامی در شرایط بحرانی شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در پایان خاطر نشان شد: شماره تلفن های ۱۵۰۴ و ۱۳۹به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی، در خصوص آتش سوزی، قاچاق چوب و گیاهان دارویی و تخریب و تصرف اراضی منابع طبیعی می باشد.

پایان پیام/۲۳۰۸



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *