نماینده مجلس: ۹۰ درصد ایران روی گسل قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج‌الدینی  امروز در بیست و ششمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که استحکام در کارها یک کار بزرگ است؛ کار مهندسان نیز همانند این است که مهندسان با ساخت و سازهای خود استحکام می‌بخشند و اگر خطایی باشد مستقیم جان مردم به خطر می‌افتد.

وی با اشاره بر اینکه بعد از تصویب قانون مهندسی میزان تخریب ساحتمان‌ها کاهش یافته است، گفت: ۹۰ درصد بخش ایران روی گسل‌ها قرار است و ما قبلا در اثر زلزله‌ها با اتفاقات ناگوار روبرو بودیم ولی بعد از این استاندارسازی‌ها میزان مرگ و میر کاهش یافته است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: قبول داریم که تعرفه‌های نظام مهندسی کم است؛ قانون نظام مهندسی در مجلس به مرحله صحن ارسال شده است و ما هم کمک می‌کنیم تا تصویب شود.

وی به عید بزرگ غدیر اشاره کرد و گفت: علامه امینی برای نوشتن کتاب شریف الغدیر، از ۲۴ ساعت، ۱۷ ساعت کار کرد و ۱۰ هزار کتاب را خواند و ۱۰۰ هزار مرجع را دید و به شهرهای مختلف و کشورهای زیادی سفر کرد.

تاج‌الدینی تصریح‌کرد: این علامه بزرگ یک روزی آنقدر ذوب در مطالعه بود که وقتی یکی از همراهان او از شدت گرمای زیاد گله کرده است او سرش را بلند کرده و تازه متوجه شده است که هوا گرم است.

پایان پیام/۶۰۰۲۷



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *