مشکل قطعی و افت فشار آب در قوچان مقطعی بوده و ناشی از بروز سیل است

مهدی جهان طلب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به مشکلات به وجود آمده درزمینه تأمین آب شرب در قوچان، اظهار کرد: ۴۵درصد از آب تأمینی برای این شهرستان از سد تبارک و ۵۵ درصد از منابع زیرزمینی و قنات‌ها صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه ظرفیت تصفیه‌خانه قوچان حدود ۶۳۰ لیتر بوده که سال گذشته حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ لیتر تصفیه انجام‌شده است، گفت: اتفاقی که طی دو روز گذشته  در این شهر رخ‌داده مربوط به بارندگی منطقه‌ای بود که موجب ایجاد سیل شد و چون تصفیه‌خانه تا میزان مشخصی از کدورت آب را تصفیه می‌کند برای جلوگیری از بروز مشکلات و ورود آب گل‌آلود به مسیر، تصفیه‌خانه از مدار بهره‌برداری خارج و ظرفیت کاهش‌یافته است.

معاون شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بابیان اینکه در حال حاضر تصفیه‌خانه با ۳۰ درصد ظرفیت مشغول به کار بوده و طی دو یا سه روز آینده با کاهش یافتن کدورت، تصفیه‌خانه به حد بالای ظرفیت رسانده می‌شود، تصریح کرد: این مشکل مقطعی بوده و ناشی از سیل است و امسال با توجه به گزارش‌های رسیده از سد مشکلی درزمینه تأمین منابع آبی برای قوچان وجود نخواهد داشت.

وی یادآور شد: پروژه خط انتقال آب از سد تبارک به تصفیه‌خانه یک پروژه سنگین بود که بهره‌برداری از آن می‌تواند مشکل کیفی و موضوعاتی نظیر سیل را که امکان اثرگذاری در آب شرب دارد مرتفع کند و تاکنون از هفت کیلومتر لوله فولادی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر و از ۱۶ کیلومتر لوله GRP حدود یک هزار متر باقی‌مانده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به اینکه برنامه آب منطقه‌ای برای افتتاح پروژه در خردادماه سال جاری بود، بیان کرد: سیل، کار را به تعویق انداخته اما احتمال دارد پروژه تا اواخر خرداد یا اواسط تیر آماده بهره‌برداری و استفاده مردم شود.

پایان پیام/۷۰۰۴۳



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *