باران، صاعقه و تگرگ آسمان قزوین را فرامی‌گیرد

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، از صدور هشدار زرد شماره ۱۰ مرکز پیش‌بینی و فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی خبر داد و اظهار داشت: بنابراین از بعدازظهر سه‌شنبه ۹ خرداد تا اواخر وقت چهارشنبه ۱۰ خرداد شاهد رگبار باران همراه با تگرگ، رعدوبرق و صاعقه در کلیه مناطق استان قزوین خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طی ۲ روز آینده شاهد وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید خواهیم بود، اضافه کرد: با توجه به بارش باران و تگرگ شاهد آب‌‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهیم بود و به همین خاطر هم‌استانی‌ها و مسافران باید از تردد و توقف در حاشیه و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: با توجه به بارش باران و تگرگ شاهد لغزندگی جاده‌ها خواهیم بود و به همین خاطر رعایت احتیاط لازم در رانندگی ضروری است. همچنین احتمال برخورد صاعقه به ویژه در ارتفاعات وجود دارد و به همین خاطر کوهنوردان باید از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و کارفرمایان هم باید کار در اماکن و مناطق مرتفع را تعطیل کنند.

مدیرکل هواشناسی قزوین با بیان احتمال خیزش گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا وجود دارد، گفت: بنابراین افراد حساس به ویژه کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های تنفسی و زمینه‌ای نباید مدت طولانی بیرون از خانه و در فضای باز بمانند.

شیخ‌الملوکی افزود: با توجه به وزش بادهای شدید احتمال خسارت خوردن به سازه‌های سبک و موقت وجود دارد و به همین خاطر محکم کردن سازه‌های سبک، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها باید توسط دستگاه‌های متولی انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین باید تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، کشاورزی و خدمات شهری برای پیشگیری از وقوع خسارات و حوادث احتمالی پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *