بارش‌های رگباری و وزش بادهای شدید آسمان قزوین را فرامی‌گیرد

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به وقوع بارندگی از بعدازظهر امروز (شنبه ۶ خرداد) اظهار داشت: از بعدازظهر امروز در پاره‌ای مناطق استان قزوین شاهد افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد لحظه‌ای شدید خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بنابراین با توجه به بارش‌های رگباری شاهد لغزندگی جاده‌ها در محورهای برون‌شهری و درون‌شهری خواهیم بود و به همین خاطر رانندگان باید در ترددهای جاده‌ای خود نکات ایمنی و احتیاط‌های لازم را مراعات کنند.

شیخ‌الملوکی با اشاره به احتمال برخورد صاعقه به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی ادامه داد: به همین خاطر کوهنوردان و سایر افراد باید از صعود به ارتفاعات اجتناب کرده و کارفرمایان هم باید انجام کار در فضاهای باز به ویژه ساختمان‌ها و نقاط مرتفع را تعطیل کنند.

عضو ستاد هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین یادآور شد: با توجه به وزش باد لحظه‌‌ای شدید احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های سبک و موقت وجود دارد و به همین خاطر محکم کردن سازه‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار بگیرد.

شیخ‌الملوکی با بیان اینکه تمهیدات لازم باید توسط دستگاه‌های راهداری، جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی اتخاذ شود، گفت: روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هم شاهد هوای صاف تا کمی‌ابری در اغلب مناطق استان قزوین هستیم که گاهی هم وزش باد ملایم وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *