هشدار نارنجی هواشناسی قزوین / باران و بادهای شدید در راه است‌

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، از صدور هشدار نارنجی شماره ۴ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس از شامگاه امروز تا پایان وقت دوشنبه اول خردادماه شاهد بارش رگباری باران همراه با رعدوبرق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید در پاره‌ای مناطق استان قزوین خواهیم بود.

وی با اشاره به بارندگی‌های ۲ روز اخیر در پاره‌ای مناطق استان قزوین اضافه کرد: بنابراین تا پایان وقت فردا هم شاهد استمرار بارش‌ها خواهیم بود و پیش‌بینی می‌کنیم که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هوای صاف تا کمی‌ابری داشته باشیم که در برخی مناطق با وزش باد همراه خواهد بود.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها در شامگاه امروز شاهد آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن برخی رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهیم بود و مردم و مسافران باید از تردد و توقف در حریم و حاشیه رودخانه به شدت خودداری کنند. در ضمن با توجه به رگبار باران شاهد لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی رانندگان هستیم و توصیه ما رعایت احتیاط لازم در رانندگی است.

وی با اشاره به وزش‌های بادهای نسبتاً شدید تا شدید تصریح کرد: با توجه به احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های سبک و موقت باید شهرداری‌ها و گلخانه‌داران نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک، پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی اقدام کنند.

عضو ستاد فرماندهی و هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان از احتمال برخورد صاعقه به ویژه در ارتفاعات و نواحی کوهستانی خبر داد و گفت: به همین خاطر کوهنوردان باید از صعود به ارتفاعات اجتناب کرده و کارفرمایان هم باید انجام کار در فضاهای باز به ویژه ساختمان‌ها و نقاط مرتفع را تعطیل کنند.

شیخ‌الملوکی با اشاره به ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های کشاورزی، راهداری و خدمات شهری افزود: در ضمن از سه‌شنبه تا چهارشنبه همین هفته جوی نسبتاً پایدار با افزایش نسبی دما را پیش رو داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *