ایران جزو ۱۰ کشور مخاطره‌آمیز دنیاست/ زندگی ۵۰ درصد مردم تبریز در بافت ناایمن

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدباقر هنربر پیش از ظهر امروز در همایش برنامه سازمانی سند ملی کاهش خطر حوادث و سوانح دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: تبریز یکی از مخاطره‌آمیز‌ترین کلان‌شهرهای کشور است که پنجاه درصد ساکنان آن در بافت ناایمن زندگی می‌کنند.

وی افزود: ۲ هزار هکتار بافت حاشیه و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده تبریز نیازمند بازآفرینی هستند که در این راستا باید اعتبارات ملی برای این پروژه تزریق شود.

هنربر خاطرنشان کرد: نه تنها زلزله، سیل و ازدحام جمعیت، بلکه ترافیک تبریز نیز یکی از مخاطرات شهری است که باید مسیر ویژه بحران در معابر شهر تعریف شود.  

وی افزود: در بحث نظارت و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و نظارت بر کمیسیون‌های ماده ۹۹، ماده صد و ماده پنج باید دقت لازم صورت گیرد.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت تدوین سند ملی مدیریت بحران تأکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع تدوین اسناد استانی مدیریت بحران باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد، چرا که نقشه راه برنامه پنج ساله مدیریت بحران استان است.

وی یادآور شد: ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد و سالانه پنج تا ۶ درصد بودجه کشور صرف پرداخت خسارت می‌شود.  

هنربر با اشاره به وجود ۵۶ مخاطره احتمالی در کل کشور نیز گفت: کشور ما جزو ۱۰ کشور مخاطره‌آمیز جهان و رتبه چهارم آسیا در این حوزه است که تنها در یک مورد ۷۰ درصد جمعیت کشور در معرض خطر زلزله هستند، باید برای هر مخاطره موجود برنامه ویژه‌ای داشته باشیم.

پایان پیام/س



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *