دستگاه های امدادی و اجرایی قزوین در حالت آماده باش قرار گرفتند

محمدرضا علیمی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: به دنبال اعلام هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر احتمال وقوع سیل در ۱۰ استان کرمانشاه، کردستان، زنجان، ایلام، چهارمحال‌وبختیاری، ارتفاعات خوزستان، لرستان، قزوین، البرز و تهران، اداره کل مدیریت بحران استان قزوین اقدام به صدور پیام آماده باش خطاب به شهرداران، بخشداران، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان کرد.

 وی افزود: شهرداران در شهرها، بخشداران در بخش ها و فرمانداران در شهرستان ها می بایست تمهیدات و آماده باش کامل را جهت مقابله با احتمال وقوع سیل اجرایی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: ارگان های خدمات رسان همچون هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی و… نیز در حالت آماده باش جهت مقابله با وقوع سیل احتمالی قرار گرفته اند.

علیمی یادآور شد: با توجه به اینکه در فصل بهار شاخص های ناپایدار بالا می روند، احتمال بارش باران و رعد و برق همراه با تگرگ نیز افزایش پیدا می کند لذا آب گرفتگی مسیل ها و معابر عمومی و احتمال وقوع سیل پیش بینی می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: هم استانی ها و مسافران نیز از اتراق در حاشیه رودخانه ها جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اضافه کرد: بازدید کارشناسان اداره کل مدیریت بحران و آب منطقه ای از رودخانه های استان قزوین از ماه های گذشته آغاز شده و بر این اساس تمهیدات لازم اتخاذ می شود.

علیمی در پایان گفت: می طلبد برای مدیریت مشکلات احتمالی، مردم نیز همکاری لازم را با دستگاه های خدمات رسان داشته باشند.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *