هشدار زرد هواشناسی قزوین / باران سنگین و گردوخاک در راه است

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از صدور هشدار زرد شماره هفت مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تشکیل ابرهای همرفتی و ناپایداری‌های محلی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه شاهد تشدید بارش‌ها خواهیم بود و بارش سنگین باران همراه با رعدوبرق و تگرگ و خیزش گردوخاک کلیه مناطق استان را دربرمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه طی روزهای یادشده شاهد وزش بادهای شدید خواهیم بود، گفت: با توجه به بارش باران شاهد آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها خواهیم بود و به همین خاطر افراد باید از تردد و اتراق کردن در حاشیه و حریم رودخانه‌ها جداً خودداری کنند. همچنین بارش رگباری باران همراه با تگرگ منجر به لغزندگی جاده‌ها می‌شود و رانندگان باید احتیاط لازم را در رانندگی رعایت کنند.

شیخ‌الملوکی همچنین از احتمال برخورد صاعقه خبر داد و افزود: به همین خاطر کوهنوردان و سایر گردشگران باید از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و کارفرمایان هم نباید به هیچ‌وجه در فضای باز به ویژه ساختمان‌ها و نقاط مرتفع پروژه‌های کاری خود را اجرا کنند.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه در روز دوشنبه شاهد خیزش گردوخاک توأم با کاهش کیفیت هوا خواهیم بود، گفت: به همین خاطر افراد حساس و دارای بیماری‌های تنفسی، قلبی و ریوی در روز دوشنبه نباید تا حد ممکن از محیط خانه خارج شوند و همین امر باید در مورد کودکان و افراد سالمند اعمال شود.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: با توجه به وزش بادهای شدید احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت وجود دارد و به همین خاطر بخش خدمات شهری شهرداری‌ها و سازمان جهاد کشاورزی باید نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها اقدام کنند.

وی بر لزوم اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه لازم در بخش‌های کشاورزی، راهداری و خدمات شهری تأکید کرد و گفت: انتظار از اداره‌کل راهداری این است که با توجه به بارش‌ها و خیزش گردوخاک که منجر به لغزندگی جاده و کاهش دید افقی می‌شود، اقدامات لازم را برای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای به ویژه در نقاط کوهستانی و مرتفع انجام دهد.

انتهای پیام/ن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *