جزئیات بارش باران در برخی نقاط کشور‌/ باد شدید در پایتخت و گرمای ۴۰ درجه در اهواز‌

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری با عبور موج تراز میانی جو در ساعات بعدازظهر در شمال‌غرب و ارتفاعات البرز رشد ابر و رگبار و رعدوبرق داریم.

وی افزود:‌ روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و موجب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در غرب و شمال‌غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب سواحل خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی می‌شود؛ این شرایط جوی روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در غرب و شمال‌غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال‌شرق کشور و برخی نقاط مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده با توجه به وزش باد روی کشور عراق تشکیل توده گرد و خاک و نفوذ آن به استان‌های غرب و شمال غرب کشورمان پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت در بخش‌هایی از غرب و مرکز کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور و استان‌های شرقی خزر در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در سه روز آینده در شمال‌شرق و شرق کشور افزایش دما خواهیم داشت.

* بارش‌های سال زراعی جاری ۸ درصد بیشتر از پارسال

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۱) تا ۱۵ اردیبهشت امسال ۱۶۴.۸ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۵۲.۶ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۸ درصد بیشتر از سال گذشته است.

* گرمای ۴۰ درجه در اهواز و خنکی هوا در شهرکرد

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف در بعدازظهر گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۰ و ۱۸ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *