باران و تگرگ آسمان قزوین را فرامی‌گیرد

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از ورود سامانه بارشی جدید به استان از ابتدای هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: از بعدازظهر یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ تا ظهر دوشنبه ۱۸ اردیبهشت با گذر امواج تزار میانی جو شاهد بارش باران همراه با تگرگ، رعدوبرق و وزش‌ بادهای لحظه‌ای شدید در اغلب مناطق استان قزوین خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به لحاظ دمایی هم کاهش دما را پیش رو داریم، اضافه کرد: با توجه به این بارش‌ها شاهد آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهیم بود و به همین خاطر هم‌استانی‌ها و سایر گردشگران باید از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: همچنین با توجه به بارش باران و تگرگ شاهد لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی و اختلال در ترددهای جاده‌ای خواهیم بود و به همین خاطر رانندگان باید در مسیرهای برون‌شهری و درون‌شهری نکات ایمنی و احتیاط‌های لازم را مراعات کنند.

وی با اشاره به وزش بادهای شدید لحظه‌ای احتمال وارد شدن خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنرها، داربست‌ها، سازه‌های موقت و سقوط اشیاء از ارتفاعات وجود دارد، تصریح کرد: به همین خاطر محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها باید در دستور کار شهرداری‌ها و گلخانه‌داران قرار گیرد.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به احتمال اصابت صاعقه به افراد به ویژه در ارتفاعات گفت: به همین خاطر کوهنوردان و گردشگران باید از صعود به ارتفاعات و قلل کوهستانی خودداری کرده و کارفرمایان هم باید انجام کار در اماکن و مناطق مرتفع را تعطیل کنند تا کارگران از آسیب‌های اجتماعی ناشی از صاعقه و وزش شدید باد در امان باشند.

شیخ‌الملوکی با یادآوری اینکه امروز و فردا جوی نسبتاً پایدار در استان قزوین خواهیم داشت، ادامه داد: امروز و فردا هوای استان قزوین صاف تا کمی‌ابری و گاهی هم وزش باد خواهیم داشت و با توجه به کاهش جدی دما در مناطقی مانند الموت، طارم سفلی و شهرستان آوج باید کشاورزان مراقب اثرات سرمازدگی بر محصولات باغی خود باشند.

انتهای پیام/ن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *