افزایش خسارت سیلاب در مراوه تپه/ بیشترین خسارت سیلاب مربوط به منابع آب شهرستان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مراوه تپه، لقمان قربانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ آخرین جمع بندی خسارت های شهرستان مراوه تپه براثر بارش های رگباری و جاری شدن سیلاب در دو روز گذشته مبلغ ۹۳ میلیارد و ۸۵۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: این خسارت ها در حوزه جهادکشاورزی، آبگرفتگی واحدهای مسکونی روستایی، آب و فاضلاب، مخابرات، گاز، منابع طبیعی و راهداری است.

فرماندار شهرستان مراوه تپه خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت وارد شده در شهرستان در این سیلاب و بارش های رگباری به حوزه منابع آب روستایی از جمله تخریب دیواره های رودخانه ها است.

وی ادامه داد: با رایزنی های انجام شده با مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان قرار شد جبران این خسارت ها از محل اعتبارات ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران پی گیری شود.

* ثبت بیشترین بارندگی استان گلستان در گلیداغ مراوه‌تپه

همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: براساس آمار کارشناسان هواشناسی بیشترین باران ناشی از فعالیت سامانه بارشی در استان گلستان در ۳۴ ساعت اخیر مربوط به شهرستان مراوه تپه بخش گلیداغ با ۶۱ میلی متر بارش به ثبت رسیده است.

سید محسن حسینی افزود:‌ در این بازه زمانی، ۳۰ میلی‌متر در«شصت کلاته» گرگان، ۱۸.۵ میلی‌متر در مینودشت، ۱۸ میلی‌متر در درازنوی کردکوی، ۱۷ میلی‌متر در پارک ملی گلستان، ۱۶.۵ میلی‌متر در رامیان و گالیکش،۱۴.۳ میلی‌متر در کردکوی و ۱۴.۱ میلی‌متر در نوده خاندوز، ۱۴ میلی‌متر در گالیکش و ۱۱ میلی‌متر در گرگان، تنگراه گالیکش و «تمره قره قوزی» کلاله بارش باران ثبت شد.

به گزارش فارس از ظهر دوشنبه با توجه به هشدار های هواشناسی استان گلستان، بارندگی شدیدی در استان به وقوع پیوست که منجربه سیلاب در برخی از شهرستان های استان شد.

به گفته رئیس اداره پیش بینی هواشناسی گلستان از بعدازظهر امروز چهارشنبه تا بامداد جمعه، این بارش ها شدت خواهد گرفت و رگبار و رعدوبرق، وزش باد نسبتا شدید، پدیده مه و احتمال تگرگ پیش بینی شده است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *