بلایی که آلودگی هوا سر کودکان می‌‌آورد

مطالعه جدید دانشگاه آنگلیای شرقی انگلستان نشان می‌دهد که کیفیت پایین هوا می‌تواند باعث نقص‌های شناختی در نوزادان و کودکان نوپا شود و تأثیر منفی بر رشد مغز کودکان و به‌طور بالقوه عواقب مادام‌العمر داشته باشد.

به گزارش عرشه آنلاین، محققان در این مطالعه ارتباط بین کیفیت پایین هوا در هند و اختلال شناختی در کودکان زیر دو سال را بررسی کردند.

به نقل از ارث، این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که ارتباط بین کیفیت پایین هوا و مشکلات شناختی نوزادان را در دوره بحرانی اوج رشد مغز که به سموم حساس است را بررسی می‌کند.

پروفسور جان اسپنسر، رهبر این گروه تحقیقاتی اظهار کرد که ذرات بسیار کوچک موجود در هوا یک نگرانی بزرگ هستند زیرا می‌توانند از دستگاه تنفسی به مغز راه پیدا کنند. تا به حال، مطالعات نتوانسته بودند ارتباطی بین کیفیت پایین هوا و مشکلات شناختی در نوزادان را نشان دهند و این اولین مطالعه‌ای است که این ارتباط را نشان می‌دهد.

تاثیر آلودگی هوا روی کودکان زیر 2 سال

چنین تأثیراتی می‌تواند طی سال‌ها ادامه یابد و بر توسعه بلندمدت مغز تأثیر منفی بگذارد. همچنین، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که تلاش‌های جهانی برای بهبود کیفیت هوا می‌تواند مزایایی برای توانایی‌های شناختی نوزادان داشته باشد.

به‌طور کلی، تلاش های جهانی برای بهبود کیفیت هوا با هدف کاهش اثرات منفی آلودگی هوا بر سلامت انسان، محیط زیست و اقتصاد انجام می‌شود. کیفیت پایین هوا می‌تواند طیف وسیعی از اثرات منفی بر سلامت انسان از جمله اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت را داشته باشد.

نتایج بررسی نشان داد که کیفیت پایین هوا، نگرانی مهم برای سلامت عمومی است و تلاش برای بهبود کیفیت هوا برای حفاظت از سلامت و رفاه انسان ضروری خواهد بود.

نتایج این تحقیق در مجله eLife منتشر شده است. / ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *