بارش باران و وزش بادهای شدید آسمان قزوین را فرا می‌گیرد

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به گذر امواج تراز میانی جو از بعد از ظهر امروز جمعه تا دوشنبه هفته آینده شاهد بارش رگباری باران همراه با رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای شدید در اغلب مناطق استان قزوین خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حجم بارندگی‌ها در روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت به اوج خود خواهد رسید، گفت: همچنین با توجه به وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید در روز یکشنبه شاهد خیزش گردوخاک محلی در پاره‌ای نواحی خواهیم بود. در ضمن با توجه به خاصیت فصل بهار و تشکیل ابرهای همرفتی ناپایداری‌ها و بارش‌ها به صورت محلی از شدت بیشتری برخوردار خواهند بود.

شیخ‌الملوکی اضافه کرد: با توجه به بارش‌های رگباری شاهد لغزندگی جاده‌ها و اختلال در ترددهای جاده‌ای خواهیم بود و به همین خاطر رانندگان باید نکات ایمنی و احتیاط‌های لازم را در سفرهای برون‌شهری و درون‌شهری مراعات کنند.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به وقوع رعدوبرق و وزش بادهای شدید به ویژه در ارتفاعات گفت: به همین خاطر احتمال اصابت صاعقه در نقاط بلند و کوهستانی وجود دارد و به همین خاطر کوهنوردان و گردشگران باید از صعود به ارتفاعات و قلل کوهستانی خودداری کنند. همچنین کارفرمایان هم باید انجام کار در فضای باز به ویژه در اماکن و مناطق مرتفع را تعطیل کنند.

شیخ‌الملوکی افزود: همچنین با توجه به وزش بادهای شدید لحظه‌ای احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های سبک و موقت وجود دارد و به همین خاطر شهرداری‌ها باید نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک مانند سازه‌های تبلیغاتی، بنر و فیکسچر اقدام کرده و گلخانه‌داران هم باید پوشش گلخانه‌های خود را مستحکم کنند.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بارش‌های رگباری در روز یکشنبه احتمال آب‌گرفتگی عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد و به همین خاطر مردم باید از توقف و تردد در حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند. در ضمن دستگاه‌هایی مانند راهداری و بخش خدمات شهری شهرداری‌ها باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از حوادث احتمالی پیش‌بینی و اجرا کنند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین یادآور شد: در ضمن با توجه به خیزش گرد و خاک محلی در برخی مناطق باید گروه‌های حساس مانند سالمندان و کودکان و افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی از تردد در فضای باز خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *