هشدار زرد هواشناسی قزوین / باران سنگین و تگرگ در راه است

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از صدور هشدار زرد شماره ۴ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار داشت: با توجه به گذر سامانه بارشی از صبح سه‌شنبه ۵ اردیبهشت تا بعدازظهر چهارشنبه ۶ اردیبهشت شاهد بارش سنگین باران به همراه تگرگ، رعدوبرق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید در کلیه مناطق استان قزوین هستیم.

وی با بیان اینکه حجم بارش‌ها و وزش بادهای شدید در روز سه‌شنبه بیشتر است، اضافه کرد: با توجه به بارش باران و تگرگ شاهد لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی و اختلال در سفرهای جاده‌ای خواهیم بود و به همین خاطر رانندگان باید در مسیرهای برون‌شهری و درون‌شهری نکات ایمنی و احتیاط‌های لازم را رعایت کنند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: همچنین شاهد آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهیم بود و به همین خاطر تمام  هم‌استانی و همچنین گردشگران باید از تردد و توقف در حاشیه و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند تا از خطر غرق‌شدگی در امان بمانند.

وی با اشاره به احتمال برخورد صاعقه به ویژه در ارتفاعات تصریح کرد: به همین خاطر کوهنوردان و گردشگران باید از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی خودداری کرده و کارفرمایان هم باید انجام کار در فضاهای باز به ویژه ساختمان‌ها و مناطق مرتفع را تعطیل کنند.

عضو ستاد هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین همچنین با اشاره به وزش بادهای شدید لحظه‌ای گفت: به همین خاطر احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت وجود دارد و بنابراین شهرداری‌ها و جهاد کشاورزی باید نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک از جمله تابلوهای تبلیغاتی، بنر، فیکسچر و پوشش گلخانه‌ها اقدام کنند.

شیخ‌الملوکی با تأکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های راهداری و خدمات شهری افزود: در روز چهارشنبه میزان بارش‌ها در نیمه شرقی استان بیشتر خواهد بود و ارتفاعات شمالی هم گاهی مه‌آلود خواهد بود. در ضمن با توجه به خاصیت فصل بهار و تشکیل ابرهای همرفتی، ناپایداری‌ها به صورت محلی از شدت بیشتری برخوردار خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین از بعدازظهر امروز هم در پاره‌ای مناطق به ویژه در امتداد شهرهای بویین‌زهرا، تاکستان و کوهین شاهد رگبار، رعدوبرق و گاهی وزش باد خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *