بارش باران و بادهای شدید آسمان قزوین را فرامی‌گیرد

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از ورود سامانه بارشی جدید به استان از فردا یکشنبه ۲۷ فروردین‌ خبر داد و اظهار داشت: با ورود این سامانه و با توجه به گذر امواج تراز میانی جو از فردا تا سه‌شنبه ۲۹ فروردین شاهد افزایش ابر، بارش پراکنده باران همراه با رعدوبرق و وزش بادهای شدید در امتداد شهرهای بویین‌زهرا، تاکستان و کوهین هستیم.

وی با بیان اینکه شدت بارندگی در ارتفاعات شمالی بیشتر است، اضافه کرد: در ضمن از فردا بعدازظهر ارتفاعات شمالی استان قزوین مه‌آلود خواهد بود و با توجه به بارش باران شاهد کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد خودروها خواهیم بود و به همین خاطر رانندگان باید نکات ایمنی را در سفرهای برون‌شهری و درون‌شهری مراعات کنند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: با توجه به وقوع پدیده رعدوبرق احتمال برخورد صاعقه در ارتفاعات و نواحی کوهستانی وجود دارد و به همین خاطر کوهنوردان و سایر گردشگران باید از صعود به ارتفاعات و قلل کوهستانی خودداری کرده و در ضمن کارفرمایان هم باید از انجام کار در مناطق باز و مرتفع خودداری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به وزش بادهای شدید احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت به ویژه در شهرهای بویین‌زهرا، تاکستان و کوهین وجود دارد و به همین خاطر شهرداری‌ها باید نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک اقدام کرده و گلخانه‌داران هم پوشش گلخانه‌ها را مستحکم کنند. در ضمن اداره‌کل راهداری هم باید تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث جاده‌ای را پیش‌بینی و اجرا کند.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به بارش‌های روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته گفت: بالاترین رکورد بارش‌ها در استان قزوین که منجر به سیلاب و طغیان برخی رودخانه‌ها شد، در روستاهای گازرخان و دستجرد سفلی (از توابع بخش الموت شرقی) ثبت شد که در گازرخان ۲۵ میلی‌متر و در دستجرد سفلی ۲۳ میلی‌متر باران بارید.

شیخ‌الملوکی افزود: همچنین آوج با ۱۸.۲ میلی‌متر بارندگی، معلم‌کلایه با ۱۸.۱ میلی‌متر و روستای زرآباد الموت شرقی هم دیگر نقاط پربارش استان قزوین در اواخر هفته گذشته بودند و معدل بارش در شهر قزوین هم ۱۰.۷ میلی‌متر ثبت شد.

انتهای پیام/ن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *