احتمال باران‌های سیل‌آسا در لرستان/ جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، فرهاد زیویار در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان از وضعیت نارنجی بارندگی به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی این استان طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد و اظهار داشت: از هم‌استانی‌ها و مسافران نوروزی تقاضا داریم از تردد در حواشی رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

وی با اشاره به لزوم آماده‌باش فرمانداران و دستگاه‌های خدمات‌رسان لرستان افزود: مسئولان باید شرایط پیشگیری و مقابله با بروز بحران احتمالی را فراهم کنند.

استاندار لرستان در رابطه با شرایط اسکان برای مسافران در صورت بروز بارندگی زیاد عنوان کرد: شهرداری‌ها و هلال‌احمر به‌ویژه در خرم‌آباد امکانات خود را به‌گونه‌ای مدیریت خواهند کرد که شرایط جابه‌جایی برای مسافران فراهم باشد.

وی شهرستان‌های کوهدشت، رومشکان، پلدختر، چگنی و بخش سپیددشت را حساس‌ترین مناطق برای بروز بحران احتمالی دانست و بیان کرد: احتمال افزایش بارش‌ها در این مناطق خیلی بیشتر است.

زیویار به حادثه‌ای که سال گذشته منجر به فوت یک نفر بر اثر بارندگی لحظه‌ای و شدید در جنوب لرستان شد، اشاره کرد و گفت: باید از تجربیات حوادث گذشته برای پیشگیری به‌موقع در بارندگی امسال استفاده کنیم.

استاندار لرستان نقش صداوسیما در امر اطلاع‌رسانی را بسیار حیاتی قلمداد و ابراز کرد: نقش صداوسیما در خط مقدم اطلاع‌رسانی برای آمادگی مقابله با بروز هر گونه بحران احتمالی بسیار تأثیرگذار است.

زیویار اظهار داشت: صددرصد افزایش بارندگی در برخی از مناطق لرستان به‌ویژه غرب و جنوب این استان که سال گذشته با بحران خشک‌سالی مواجه بود، رخ داده است.

انتهای پیام/ ۶۴۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *