آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی لرستان برای مواجهه با سیلاب احتمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ستاد مدیریت بحران استان لرستان عصر روز شنبه پنجم فروردین ماه به ریاست استاندار لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط تشکیل جلسه داد.

 فرهاد زیویار استاندار لرستان در این جلسه از وضعیت نارنجی بارندگی به ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد و گفت: از هم استانی‌های عزیز و مسافران انتظار داریم طی این مدت در حواشی رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار نگرفته و مراقب سیلاب‌های احتمالی باشند.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی دستگاه‌های اجرایی مربوطه به ویژه فرمانداران،راهداری، هلال احمر، اورژانس، پلیس راهور و شهرداری‌ها در شرایط آماده باش برای هر گونه بحران احتمالی قرار دارند.

وی ادامه داد: در مواردی که ما مسئولین بتوانند باید شرایط پیشگیری و مقابله با بروز بحران احتمالی را فراهم کنند.

استاندار لرستان در خصوص شرایط اسکان برای مسافران در صورت بروز بارندگی زیاد اظهار کرد: شهرداری‌ها و هلال احمر به ویژه در مرکز استان امکانات خود را به گونه ای مدیریت خواهند کرد که شرایط جابجایی برای مسافران فراهم باشد.

زیویار ادامه داد: از روسای دانشگاه‌ها نیز خواستیم که فضای لازم را برای اسکان مسافران نوروزی فراهم کنند.

وی شهرستان‌های کوهدشت، رومشکان، پلدختر، چگنی و بخش سپیددشت را حساس ترین مناطق برای بروز بحران احتمالی عنوان کرد و گفت: در این مناطق احتمال این که بارش‌ها برای لحظاتی بیش‌تر از حد معمول باشد خیلی بیش تر است.

استاندار لرستان در ادامه به حادثه‌ای که سال گذشته بر اثر بارندگی لحظه‌ای و شدید در جنوب استان منجر به فوت یک نفر شد، اشاره کرد و گفت: باید از تجربیات حوادث گذشته برای پیشگیری به موقع در بارندگی امسال استفاده کنیم.

زیویار نقش صداوسیما در امر اطلاع رسانی را بسیار حیاتی قلمداد و ابراز کرد: نقش صداوسیما در خط مقدم اطلاع رسانی مردم برای آمادگی مقابله با بروز هر گونه بحران احتمالی طی بارندگی های ۴۸ ساعت آینده بسیار تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: در خط‌های بعدی اطلاع رسانی فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط هستند که باید هشدارها و حساسیت لازم را برای مردم به وجود آورند.

استاندار لرستان همچنین بارش نزولات آسمانی را یک نعمت از طرف خداوند که نصیب مردم ما شده قلمداد کرد و گفت: در برخی از مناطق استان به ویژه غرب و جنوب که سال گذشته با بحران خشکسالی مواجه بودند صد در صد افزایش بارندگی داشتیم که جای شکر دارد. 

زیویار تاکید کرد: با این وجود باید مراقب باشیم که بارش‌های شدید پیشرو خسارتی نداشته و اگر هم داشته باشد در کمترین حد ممکن باشد.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *