آماده‌باش کامل۴۷ تیم یگان برای حفاظت منابع طبیعی و اراضی ملی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیروس داوودی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی در ایام نوروز تعطیل نیست، اظهار کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا یگان حفاظت منابع طبیعی استان برای حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی در تعطیلات نوروزی به صورت کشیک‌های نوروزی به طور شبانه‌روزی از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در پایگاه‌های امداد و جنگل منابع طبیعی استان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه عرصه‌های منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند، افزود: ۴۷ تیم یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان شرقی به صورت خودرویی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان در نوروز فعال هستند و به منظور تدابیر اجرایی حفاظتی، این طرح با رویکرد پیشگیرانه در استان به مرحله اجرا درآمده و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمام امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت‌زنی پرداخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های ملی و منابع طبیعی وفق مقررات و قوانین موضوع برخورد قانونی می‌کنند.

داوودی اضافه کرد: در این زمینه همکاری و هم‌افزایی با سایر یگان‌های حفاظتی استان برای برخورد با متخلفان نیز انجام پذیرفته است و گشت‌های حفاظت از منابع طبیعی برای جلوگیری از اقدامات و تصرفات غیر قانونی اراضی ملی به طور مستمر برقرار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان متذکر شد: در ۲۱ شهرستان استان نیز کشیک ویژه منابع طبیعی نسبت به برقراری گشت‌های حفاظتی اقدام می‌کنند. این گشت‌ها برای جلوگیری از تجاوز به عرصه های طبیعی و سوء استفاده از آن و پیشگیری از آسیب رساندن و آتش‌سوزی در تعطیلات فعال است.

داوودی تاکید کرد: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ تیم‌های گشت‌های حفاظتی منابع طبیعی در استان در آماده باش کامل هستند و به صورت شبانه‌روزی اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و با متعرضین و متخلفین به اراضی ملی برخورد  قانونی و بدون ملاحظه صورت خواهد گرفت.

وی بیان داشت:‌ در ایام تعطیلات نوروزی امسال گزارش‌های تخریب، تصرف، قطع درختان و قاچاق چوب، محصولات جنگلی، مورد رسیدگی سریع قرار می‌گیرد و از مردم استان، دوستداران و همیاران طبیعت، بهره‌برداران، جوامع محلی، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی مراتب را از طریق شماره تلفن های  ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به همکاران ما در  یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/س



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *