بارندگی در ایلام ۱۰۶ درصد افزایش داشته است

سیروس نادری زرنه، مدیرکل هواشناسی ایلام ظهرامروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از میزان نزولات طی نیم سال دوم سال خبر داد واظهار داشت: ۲۵۵.۵ میلیمتر میانگین دریافت نزولات جوی استان در نیمه دوم سال از اول مهر ماه تا ۲۹اسفندماه بوده است.

وی افزود: این میزان بارش نسبت به میانگین بلند مدت با ۲۹۹.۹ میلیمتر ۱۴.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد، اما در مقایسه با بارش‌های سال گذشته به مقدار ۱۲۳.۵ میلیمتر، بارش‌های امسال ۱۰۶.۵ میلیمتر افزایش داشته است. 

مدیرکل هواشناسی ایلام اظهار کرد: میزان تامین آب منابع آبی از جمله دریاچه پشت سد‌ها در نیمه اول سال ۶۵.۳ درصد بوده است.

نادری اظهار کرد: باتوجه به اینکه حداقل نیمی از بلایای طبیعی مربوط به آب است و رخداد پدیده‌های جدی نظیر سیل، افزایش خشکسالی‌های پی در پی، تغییرات اقلیمی و آب شدن یخچال‌های طبیعی نیز منجر به تنش آبی بیشتر می‌شود، بنابراین نحوه مدیریت و تعادل بین منابع و مصارف آب و همچنین شیوه اجرای برنامه‌ها در مقابل بحران‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

وی در پایان بیان کرد: سازمان هواشناسی با پیش آگاهی از وضعیت‌های مخاطره آمیز جوی در جهت حفاظت از جان و مال مردم در برابر بلایای طبیعی، حفاظت از محیط زیست، افزایش رفاه و آسایش اجتماعی نقش بزرگ و موثری را در جامعه ایفا می‌کند. 

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *