اعتبار ۱۰۷ میلیارد تومانی خسارت سیل گناباد تخصیص نیافته است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، در سال ۱۴۰۱ یکی از حوادثی که در شهرستان گناباد صورت گرفت برای دومین سال پیاپی بحث سیل اردیبهشت ماه بود. در این سیل خسارت های به زیرساخت‌ها و کشاورزی این شهرستان وارد شد که برخی از آنها همچنان جبران نشده است.

رضا نصیری، فرماندار گناباد در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: اولین سیل در سال ۱۴۰۱ در شهر روشناوند بود که مردم در آزار و اذیت بودند که با هماهنگی های بوجود آمده با ستاد مدیریت بحران شهرستان کار را مدیریت کردند.

وی افزود: با وجود اینکه در ۱۲ شهرستان سیل داشتیم متاسفانه در خیلی از این شهرها افرادی کشته شدند. ولی با مدیریت و همدلی که در شهرستان وجود داشت که خدا را شکر در گناباد خسارات جانی نداشتیم.

نصیری ادامه داد: سیل امسال ۱۰۷ میلیارد تومان به شهرستان خسارت وارد کرده که مستندات آن در اختیار ستاد مدیریت بحران استان خراسان رضوی جهت تخصیص قرار گرفته است که توسط نماینده مردم گناباد و بجستان  هم در سطح ملی در دست اقدام است تا بودجه‌ای در این خصوص اختصاص دهند.

فرماندار گناباد گفت: در سال ۱۳۷۵ با اعتبارات ریاست جمهوری در وزارت جهاد کشاورزی سابق در ۷۰ نقطه کشور اجرایی شد در آبخوانداری شهید سبحانی گناباد در دو فاز یک و فاز دو در سطح دو هزار هکتار به تعداد ۱۰ خاکریز ۶ کیلومتری در هر فاز انجام شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌جاری با شکسته شدن لین بندهای خاکی باعث بروز سیل در شهر گناباد و ایجاد خسارت.

نصیری تصریح کرد: پل روستای مند با پیگیری‌های زیاد به بهره‌برداری رسید. پل‌های بهاباد، زیبا شهر و وحدت توسط اداره راهداری و شهرداری گناباد در دست اجرا است.

فرماندار گناباد خاطرنشان کرد: برای لایروبی و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها ۲۶۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/۲۸۲/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *