اتمام بازسازی واحدهای زلزله زده خوی تا خرداد ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اکبر نیکزاد، اظهار کرد:‌ با تلاش مسئولان و اراده مردم، بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی در حال انجام است و تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ بازسازی واحدها به اتمام خواهد رسید.

وی یادآور شد: بعد از آگاهی از زلزله نیروهای بنیاد مسکن برای آواربرداری به منطقه اعزام کردیم و تا امروز هم سیمان و میلگرد مورد نیاز برای بازسازی و مرمت واحدهای تخریب شده را تأمین کردیم.

وی هفته گذشته نیز با یادآوری این‌که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۳۰ هزار مسکن آسیب‌دیده در زلزله مورد بازسازی، بهسازی و مرمت توسط بنیاد مسکن قرار گرفتند، گفته بود: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تا ۹ سال آینده ۴۸ درصد واحدهای غیرمقاوم مسکن روستایی بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به روند اجرای طرح هادی در کشور گفت: در کل کشور ۴۰ هزار روستای کشور بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که در ۱۰۰ درصد این روستا طرح هادی تعریف و اجرایی شده است.

نیکزاد تاکید کرد: بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های عمرانی بزرگ کشور هم عصای دست سایر دستگاه‌ها بوده است که نمونه آن ساخت خط ۴ مترو تهران است و احداث بزرگ‌ترین پارکینگ طبقاتی کشور در شهرری و با ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ خودرو شروع کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *