وزش باد در اغلب نقاط کشور/ هوا گرم می‌شود

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در برخی نقاط استان‌های خراسان جنوبی، فارس، کرمان و هرمزگان بارندگی، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف داریم.

وی افزود:‌ روز پنج‌شنبه ۱۱ اسفند در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه در جنوب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و نیمه شرقی کشور وزش باد قابل ملاحظه داریم و روزهای جمعه و شنبه وزش باد در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: از روز شنبه ۱۳ اسفند در اغلب نقاط کشور به ویژه استان‌‌های ساحلی خزر افزایش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده صاف همراه با غبار محلی خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۸ و ۱۱ درجه است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده زنجان با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان خواهند بود.

ضیائیان درباره وضعیت بارش‌ها در سال جاری زراعی گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی مهر ۱۰۴۱ تا پنجم اسفند امسال ۱۲ میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۱۹.۲ میلی‌متر ثبت شد. بنابراین بارش سال جاری ۶.۱ درصد کمتر از سال گذشته است.

وی اظهار کرد: امروز در یزد، فارس، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب اصفهان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شرق استانهای چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و فردا ۱۰ اسفند در سیستان و بلوچستان، کرمان و ارتفاعات هرمزگان، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود؛ در این راستا لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر به‌طور محدود، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ محتمل است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این راستا توصیه می‌شود عدم توقف در بستر مسیل‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها وانجام تمهیدات دیگر در جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، احتیاط و ترجیحا اجتناب از جابجایی عشایرکوچ‌رو، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از کندوهای زنبور عسل، پوشش گلخانه ها و کشت های زیر پلاستیکی در برابر تگرگ، در دستور کار باشد.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *