مقاوم‌سازی‌ ۵۲ درصد واحدهای مسکن روستایی‌ کشور

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، اکبر نیکزاد امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین که در سالن اجتماعات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۳۰ هزار مسکن آسیب‌دیده در زلزله مورد بازسازی، بهسازی و مرمت توسط بنیاد مسکن قرار گرفتند.

وی همچنین از مقاوم‌سازی‌ ۵۲ درصد واحدهای مسکن روستایی در کشور خبر داد و گفت: بنا بر برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تا ۹ سال آینده ۴۸ درصد واحدهای غیرمقاوم مسکن روستایی هم مورد بازسازی و مقاوم‌سازی قرار خواهند گرفت.

نیکزاد با بیان اینکه ۶۰ درصد واحدهای مسکن روستایی در استان قزوین مقاوم‌سازی شدند، تصریح کرد: بنابراین پیش‌بینی ما این است که تا پایان دولت سیزدهم همه واحدهای مسکن روستایی استان قزوین مقاوم‌سازی‌ شوند.

وی با اشاره به روند اجرای طرح هادی در کشور ادامه داد: در کل کشور ۴۰ هزار روستای کشور بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که در ۱۰۰ درصد این روستا طرح هادی تعریف و اجرایی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به کمک‌های نهاد متبوعش به زلزله‌زدگان خوی گفت: بعد از آگاهی از زلزله نیروهای بنیاد مسکن برای آواربرداری به منطقه اعزام کردیم و تا امروز هم سیمان و میلگرد مورد نیاز برای بازسازی و مرمت واحدهای تخریب شده را تأمین کردیم.

نیکزاد یادآور شد: همچنین بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های عمرانی بزرگ کشور هم عصای دست سایر دستگاه‌ها بوده است که نمونه آن ساخت خط ۴ متروی تهران است و احداث بزرگ‌ترین پارکینگ طبقاتی کشور در شهرری و با ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ خودرو شروع کردیم.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم از زحمات اصغر گونجی مدیرکل سابق بنیاد مسکن استان قزوین تقدیر شد و فرهاد سبحانی به عنوان مدیرکل جدید معارفه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *