خسارت ۱۲۵ میلیاردی سیل به بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/ تخریب ۵۰ ساختمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، بارش‌های اخیر هر چند سبب خوشحالی مردم بویژه کشاورزان شده است اما در بخش‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های کشاورزی، راه‌های مواصلاتی و‌منازل مسکونی خسارت‌های داشته است.

تخریب ۵۰ منزل مسکونی 

مدیرکل مدیریت بحران استاندازی کهگیلویه و بویراحمد از تخریب ۵۰ واحد منزل مسکونی شهری و روستایی به دلیل بازش برف و باران اخیر خبر داد و گفت: با توجه به مسدود شدن راه ارتباطی برخی از مناطق با همکاری جمعیت هلال احمر برای مناطق و منازل مسکونی تخریب شده چادر، بسته‌های حمایتی و نایلون با بالگرد توزیع شد.

علیرضا نیک روز با اشاره به ارزیابی وضعیت راه ارتباطی ۳۰ روستای برفگیر با بالگرد، عنوان کرد: به جز راه ارتباطی شبلیز به زیلایی مابقی راه‌های روستایی توسط راهداران بازگشایی شده است.

وی رانش زمین را از دیگر مشکلات در برخی مناطق استان عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه در پی تخریب منازل و این رانش‌ها هیچ گونه تلفات جانی گزارش نشده است.

نیکروز تخریب مزارع پرورش ماهی و کشاورزی را از دیگر مشکلات و خسارات ناشی از برف و باران اخیر در استان اعلام کرد.

سیل ,

خسارت ۱۲۵ میلیارد تومانی باران‌های سیل آسا به بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی بارش‌های برف و باران سامانه اخیر، کل خسارات وارده به بخش کشاورزی این استان بیش از ۱۲۵میلیارد تومان برآورد شده است.

سیدعلی معتمدی‌پور با بیان اینکه بارش‌های اخیر برف و باران سنگین در استان کهگیلویه و بویراحمد به بخش کشاورزی خسارت‌هایی را وارد کرده است، افزود: در پی این بارش ها بیش از ۱۰ مزرعه پرورش ماهی خسارت دیده اند که ۲۲۰ تن ماهی تلف شد و به تاسیسات این مزارع نیز خسارت وارد شد. حجم ریالی خسارات وارده ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی بیان کرد: ۸۰ کیلومتر جاده بین مناطق روستایی و عشایری ۱۲ میلیارد تومان، ۱۰ کیلومتر کانالهای انتقال آب ۱۲ میلیارد تومان، ۱۰ کیلومتر لوله انتقال آب کشاورزی نیز ۱۰ میلیارد تومان و سرآبندی کانالهای کشاورزی ۱۵ میلیارد تومان خسارت و آسیب وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی این سامانه بارشی ۵۰ هکتار صیفی و سبزی به مبلغ چهار میلیارد تومان، ۷۵ ایستگاه پمپاژ به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و دو رشته قنات به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نیز تخریب شدند.

معتمدی پور با بیان اینکه ۵ گلخانه استان بدلیل بارش سنگین برف ۱۲ میلیارد تومان خسارت دیده اند، بیان کرد: در پی بارش‌های برف و باران سامانه اخیر، کل خسارات وارده به بخش کشاورزی این استان بیش از ۱۲۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

سیل ,

خسارت ۵۰ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های عشایری

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل باران‌های سیل‌آسای اخیر ۵۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های مناطق عشایری این استان خسارت وارد شد.

فضل‌الله آذرفر اظهار داشت: ۵۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله راه‌های ارتباطی و ابنیه‌های فنی به دلیل باران‌های سیل‌آسای اخیر خسارت وارد شد.

وی از تخریب ۱۰ پل ارتباطی (ابنیه فنی) در مسیرهای ارتباطی جامعه عشایری در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران، مارگون و بویراحمد خبر داد و افزود: تاکنون گزارشی از تلف شدن دام‌های عشایر نداشته‌ایم.

آذرفر گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سوخت‌رسانی(نفت سفید) و توزیع آرد خانه‌پزی مورد نیاز جامعه مولد و‌ کم توقع عشایری انجام شده و در این زمینه مشکلی نداریم.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که آیا ۱۳ هزار عشایر محاصره در برف زیلایی مشکل سوخت دارند، افزود: مشکل سوخت(نفت) در منطقه عشایری زیلایی نداریم و از طریق تانکرهای سوخت‌رسانی از مسیر لردگان استان چهارمحال بختیاری نفت مورد نیاز توزیع شده است.

سیل ,

مسدود شدن ۷۰ دهنه پل ارتباطی در مارگون

سرپرست راهداری و‌ حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مارگون از وقوع ۱۰۰ رانش زمین در بالادست و پایین دست جاده‌های روستایی این شهرستان خبر داد.

صمد اردشیری اظهار داشت: به دلیل بارش‌های سیل‌آسای اخیر در شهرساتان مارگون ۱۰۰ مورد رانش زمین در بالادست و پایین دست جاده‌ها رخ داد که خسارت زیادی به حوزه راه‌های روستایی وارد کرده است.

وی با اشاره به مسدود شدن ۷۰ دهنه پل ارتباطی در جاده‌های روستایی شهرستان بویراحمد، عنوان کرد: ریزش، سقوط بهمن و سنگ‌های چند تنی در جاده‌ها روستایی را شاهد بوده‌ایم که راهداران شبانه روز پای کار بوده تا در کمترین زمام ممکن بازگشایی صورت بگیرد و تردد به سهولت انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *