سیل ۵۰۰ میلیارد ریال به عشایر کهگیلویه و بویراحمد خسارت زد

فضل‌الله آذرفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: ۵۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله راه‌های ارتباطی و ابنیه‌های فنی به دلیل باران‌های سیل‌آسای اخیر خسارت وارد شد.

وی از تخریب ۱۰ پل ارتباطی (ابنیه فنی) در مسیرهای ارتباطی جامعه عشایری در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران، مارگون و بویراحمد خبر داد و افزود: تاکنون گزارشی از تلف شدن دام‌های عشایر نداشته‌ایم.

آذرفر گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سوخت‌رسانی(نفت سفید) و توزیع آرد خانه‌پزی مورد نیاز جامعه مولد و‌ کم توقع عشایری انجام شده و در این زمینه مشکلی نداریم.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که آیا ۱۳ هزار عشایر محاصره در برف زیلایی مشکل سوخت دارند، افزود: مشکل سوخت(نفت) در منطقه عشایری زیلایی نداریم و از طریق تانکرهای سوخت‌رسانی از مسیر لردگان استان چهارمحال بختیاری نفت مورد نیاز توزیع شده است.

آذرفر یادآور شد: بیش از ۱۲ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار از مجموع جمعیت ۷۲۶ هزار نفری در مناطق عشایری سکونت دارند.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۱۶۰ میلیارد تومان از محل منابع مالی ملی برای طرح‌های عمرانی حوزه عشایر استان پیش‌بینی شده، اما تخصیصی صورت نگرفته است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اکنون ۴۷ طرح عمرانی در بخش‌های بازگشایی راه‌ها، ساخت ابنیه، بهسازی چشمه و بخش‌های مختلف در مناطق عشایری استان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است که نیازمند اعتبار برای تکمیل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *