خسارت باران‌های سیل‌آسا به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

سید علی معتمدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: به دلیل بارش‌های سیل آسای اخیر خساراتی به بخش کشاورزی وارد شده ولی به صورت دقیق میزان خسارا برآورد نشده است.

وی عنوان کرد: حدود ۱۰ طرح شیلات به‌دلیل گل آلود شدن آب رودخانه‌ها و تعدادی هم بخاطر قطع برق در معرض آسیب قرار گرفته بودند که به موقع اقداماتی انجام دادیم.

معتمدی‌پور ابراز کرد: از ابتدای ورود سامانه بارشی و حتی قبل از آن اقدامات و اطلاع‌رسانی‌های لازم برای کاهش خسارات انجام شد و در حال حاضر تیم‌های چندگانه جهاد کشاورزی در مناطق مختلف حضور دارند و کمک‌ها و دستورات لازم اتخاذ شده است. 

وی افزود: رانش زمین موجب تخریب و مسدود شدن حدود ۳۰ متر از کانال انتقال آب به مزارع پرورش ماهی و دیگر مزارع در روستای عزیزی شد که اگر به موقع اقدام نشود بدون شک شاهد خسارات زیاد به تولیدکنندگان ماهی در این بخش خواهیم بود. 

معتمدی‌پور با بیان اینکه از اولین ساعت دریافت گزارشات مردمی در روستا حاضر شدیم، گفت: برای رفع این بحران تنها راه سریع این است که مسیر مسدود شده به وسیله لوله‌های ۱۰ اینچ و بزرگتر پوشش داده شود تا بعد از بازگشایی کامل کانال، این مسیر ایمن‌سازی شود. 

وی بیان کرد: اگر چه امکانات محدود است اما به هر شکلی بوده چند شاخه لوله ۱۰ اینچ برای این تولیدکنندگان تامین شد که بلافاصله دستور بارگیری آنها داده شده و تا دقایقی دیگر در محل حادثه تخلیه خواهند شد. 

معتمدی‌پور از پیگیری برای انتقال یک دستگاه بیل زنجیری به منطقه و بازگشایی مسیر کانال آب خبر داد و گفت: در این زمینه از شرکت گاز که یک دستگاه بیل در نزدیکی حادثه دارند، تقاضای کمک کردیم و در صورت همکاری شرکت گاز این لوله‌ها در کف کانال جاسازی می‌شوند تا در رانش‌های احتمالی مسیر هدایت آب قطع نشود. 

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام وجود در کنار تولیدکنندگان و آسیب‌دیدگان بخش کشاورزی است، تصریح کرد: چنانچه تولیدکنندگان پرورش ماهی این منطقه و دیگر کشاورزان نماینده‌ای را معرفی کنند، جهاد کشاورزی تسهیلات کم‌بهره را برای ایمن‌سازی مسیر کانال آب روستا و این چند طرح ماهی پرداخت خواهد کرد. 

معتمدی‌پور بیان کرد: راه دسترسی به هفت مزرعه پرورش ماهی روستای کتا با بارش برف و رانش زمین مسدود و چندین پایه برق در مسیر سقوط کرده و متاسفانه برق این مزارع نیز قطع شد. 

وی ادامه داد: شرکت برق اعلام کرده تا مسیر بازگشایی نشود امکان وصل برق وجود ندارد بنابراین برنامه ما این است که با این بیل مکانیکی هم راه ارتباطی را باز  کنیم و هم کانال استقرار پایه برق حفر شود تا مشکل این واحدهای تولیدی رفع شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *