قطع راه ارتباطی ۵۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ روزه شد

مختار اندرخور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مارگون اظهار داشت: بیش از ۱۰ روز از انسداد جاده بیش از ۵۰ روستای بخش زیلایی به دلیل ریزش ۱۲ بهمن ۸ تا ۱۰ متری می‌گذرد ولی همچنان این جاده به دلیل حجم برف ریزش شده مسدود بوده و عملیات بازگشایی توسط راهداران فداکار ادامه دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان مارگون یادآور شد: ریزش ۱۲ بهمن ۸ تا ۱۰ متری حدفاصل گردنه سیاه کوه تا زیر گچ پوله بخش زیلایی راه ارتباطی بیش از ۵۰ روستا با جمعیتی افزون‌بر ۱۳ هزار نفر را قطع کرده است.

باران , استانداری کهگیلویه و بویراحمد ,

اندرخور با اشاره به اینکه راهداری بخش زیلایی از محور شبلیز به پوله توسط راهداری شهرستان دنا انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: راهداری شهرستان بویراحمد برای تسریع در عملیات بازگشایی مسیر به کمک راهداری دنا آمده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مارگون ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی برف گیر دارد، افزود: راهداران شهرستان با دست خالی و با کمترین امکانات و تجهیزات اقدام به راهداری زمستانه می‌کنند که انتظار می‌رود سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در زمینه تامین ماشین آلات سنگین و متوسط برای راهداری، مساعدت لازم را داشته باشد.

اندرخور با بیان اینکه ارتباط بخش زیلایی در شرایط فعلی از طریق مسیر لردگان استان چهارمحال و بختیاری برای شرایط حساس و لازم، برقرار شده است، ادامه داد: ارتفاع برف در گردنه‌های برف‌گیر منطقه مورزرد زیلایی به ۳ متر رسیده است.

باران , استانداری کهگیلویه و بویراحمد ,

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *