راه‌اندازی ۱۵۰ دستگاه شتاب‌نگار در دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اسماعیل فرزانگان رئیس بخش شتاب‌نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته و لرزه خیز تمامی ساختمان‌های بلند و مهم همچنین تاسیسات حیاتی همچون پل‌ها، نیروگاه‌ها، سدها، مجهز به دستگاه شتاب‌نگاری هستند، اظهار کرد: در کشور بسیاری از پل‌ها، ساختمان‌ها تاسیسات زیربنایی و مهم پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها مجهز به دستگاه شتاب‌نگار نیستند.

وی با یادآوری این‌که در دولت سیزدهم ۱۵۰ ایستگاه شتابنگاری جدید در سراسر کشور راه اندازی شده  است، افزود: از ۹۷ حدود ۸۰۰دستگاه شتاب‌نگار جدید خریداری و تاکنون ۶۰۰ دستگاه نصب شده است. در برنامه است تا در مجموع ۱۰۰۰ دستگاه‌ جدید و مدرن خریداری شود.

وی تصریح کرد:پیشنهاد خرید دستگاه‌های جدید شتاب‌نگار همه ساله در سرفصل بودجه‌های مرتبط با شبکه شتابنگاری تعریف می شود و یکی از احکام برنامه ششم توسعه، توسعه شبکه شتاب‌نگاری است. همچنین بر اساس بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران سامانه سریع زمین لرزه در کلان شهرها باید با خرید و نصب دستگاههای شتاب نگار به روز شود که این موضوع در دستور کار مرکز دارد. در همین خصوص مرکز تحقیقات توانسته هر ساله بودجه مناسب برای خرید دستگاه‌های شتاب‌نگار را از سازمان برنامه و بودجه بگیرد.

رئیس بخش شتاب‌نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در خصوص امکان ساخت دستگاه‌های شتاب‌نگار در داخل کشور گفت: در زمان حاضر کمپانی‌ها و کشورهای محدودی در دنیا این دستگاه‌ها را با دقت و عملکرد بالا تولید می‌کنند و هنوز زمان زیادی برای دستیابی به فناوری ساخت دستگاه‌های شتاب‌نگار نیاز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *