هشدار سطح نارنجی هواشناسی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، سامانه‌ای ناپایدار از امروز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را تحت تأثیر قرار داده، ضمن کاهش دمای روزانه و افزایش نسبی دمای شبانه، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد در سطح استان خواهد شد. 

شرایط ناپایدار طی ساعاتی از بعدازظهر امروز تا ظهر فردا پنجشنبه در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان نمود بیشتری خواهد داشت. 

بارش علاوه بر ارتفاعات، گردنه‌ها و نواحی سردسیر، ممکن است در برخی مناطق معتدل نیز به شکل برف مشاهده شود. 

همچنین، افزایش رطوبت در سطوح پایین جو، شرایط را برای تشکیل مه، به خصوص در اوایل روزهای جمعه تا یکشنبه و در نواحی سردسیر و معتدل فراهم خواهد کرد.

این سامانه که سبب اعلام سطح نارنجی هواشناسی شده از امروز فعالیت خود را شروع کرده و تا عصر جمعه ادامه دارد و مهمترین اثرات آن بازی برف و باران و کاهش دمای روزانه است.

به دنبال فعالیت این سامانه بارش باران در کل استان به ویژه نیمه جنوبی استان شامل شهرستان‌های گیلان‌غرب، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، کرمانشاه، کنگاور، صحنه و هرسین و بارش برف در اغلب مناطق شهرستان‌های کنگاور، صحنه، هرسین، روانسر، جوانرود و تازه‌آباد و کاهش دمای روزانه در کل استان مشاهده می‌شود.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال تأخیر یا لغو پرواز و افزایش مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز از اثرات این سامانه خواهد بود.

با توجه به وضعیت ذکر شده احتیاط در رانندگی، پرهیز از سفرهای غیرضرور، پرهیز با احتیاط در کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، آمادگی ادارات و ارگان‌های امدادی، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به محصولات گلخانه‌ای ناشی از سرما، مدیریت مصرف انرژی، اطلاع‌رسانی به موقع از طریق رسانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: هم‌‌اکنون بارش برف در شهرستان سنقروکلیایی، مله‌ماس، خسروآباد، محور روانسر به پاوه، محور قشلاق به روانسر، محور کامیاران به کانی گوهر، محور جوانرود به پلنگانه گزارش شده و عملیات برف روبی نیز در محور اسلام‌آبادغرب به کرمانشاه انجام شده است.

وی با بیان اینکه تمامی نیروهای راهداری در آماده باش کامل هستند عنوان کرد: راهدارخانه و ماشین‌آلات تا پایان بارش آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند.

کرمی از شهروندان خواست قبل از آغاز سفر با شماره سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس بگیرند و آخرین اطلاعات وضعیت راه‌ها را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *