اقدامات پیشگیرانه پیش از وقوع حوادث غیرمترقبه در کاشان اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، محمدشریف زارعی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کاشان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: سال ۸۲ زلزله‌ای در بم اتفاق افتاد و بر اساس آمار رسمی حدود ۳۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه این رخداد یکی از ویرانگرترین رخدادهای تاریخ ایران بود، افزود: هنوز ابعاد حزن و اندوه این حادثه در آن منطقه وجود دارد، در حالی که با وقوع چنین حوادثی در مقاطع مختلف آمار خسارت‌های جانی و مالی قابل توجه است.

فرماندار شهرستان کاشان غیراصولی بنا شدن سازه‌های ساختمانی و سست بودن این سازه‌ها را از جمله دلایل اصلی افزایش خسارت‌ها دانست و ابراز داشت: بسیاری از افرادی که در زلزله آسیب دیدند در آن زلزله جان خود را از دست دادند در حالی که اگر مردم و مسئولان آموزش دیده بودند، تلفات تا به این حد بالا نبود.

وی با بیان اینکه یکی از موارد بحران وقوع حوادث غیرمترقبه است، گفت: کاشان در منطقه زلزله‌خیز قرار دارد و گسل‌های مهمی وجود دارد و زلزله‌هایی نیز در گذشته به وقوع پیوسته که تلفات قابل توجهی داشته و از این رو رعایت استانداردها در زمان ساخت ساختمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

زارعی ضمن اشاره به برخی از حوادث تلخ شهرستان کاشان، تصریح کرد: اگر تمهیدات لازم پیش‌بینی نشود در زمان وقوع حادثه امکان اخذ تصمیم درست از افراد سلب می‌شود و بر همین اساس لازم است اقداماتی نظیر ساخت رودخانه، دیوارکشی، لایروبی و سایر اقدامات پیشگیرانه در زمان مناسب و پیش از وقوع حوادث انجام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از مقاطع زمانی کوتاهی مسئولان باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان و هموطنان شده است، تاکید کرد: عدم اهتمام‌بخشی برخی مسئولان برای حضور در این جلسات لازم است پیگیری لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/۸۰۱/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *