بارش و کولاک برف در راه استان چهارمحال و بختیاری

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به ورود یک سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز به استان، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارشی تا یک‌شنبه هفته آینده در استان چهارمحال و بختیاری فعال باشد.

وی با بیان اینکه بارش برف و بارش باران برای استان انتظار می‌رود، بیان کرد: احتمال رعد و برق در مناطق جنوبی استان، وزش باد به نسبت شدید موقتی و کولاک برف در گردنه‌ها، در پی این سامانه بارشی برای استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به رخداد مه، کاهش دید افقی و کاهش دما برای استان، مطرح کرد: این سامانه بارشی برای شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن، خانمیرزا، لردگان، بروجن، اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ فعال است.

چراغ‌پور با اشاره لغزندگی و احتمال اختلال در تردد جاده‌ها به خصوص گردنه‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی در پی بارش‌های آتی، ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود به صورت موقت رواناب‌ها جاری شوند و مسیل‌ها سیلابی شوند.

وی با اشاره به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، صدور هشدار سطح نارنجی را بیان کرد و افزود: لازم است در مسافرت از طریق مسیرهای کوهستانی، احتیاط‌های لازم را داشت و تجهیزات کوهستانی به ویژه زنجیر چرخ را به همراه داشت.

 مدیرکل هواشناسی استان با تاکید بر توقف فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، گفت: توصیه می‌شود از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز شود، همچنین آب ورودی استخرهای پرورش ماهی تنظیم شود.

انتهای پیام/۷۵۴۰/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *