باران و برف آسمان قزوین را فرامی‌گیرد

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از بازگشت سامانه بارشی به استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از منطقه از اواخر وقت فردا (دوشنبه) تا پایان وقت چهارشنبه ۲۳ آذرماه شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران در اغلب مناطق استان قزوین خواهیم بود که به انباشت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا پایان خواهد داد.

وی با بیان اینکه بارش‌های باران و برف با وزش باد همراه خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به بارندگی‌ها شاهد کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در ترددهای جاده‌‌ای به ویژه هنگام عبور از گذرگاه‌های کوهستانی خواهیم بود و به همین خاطر رانندگان باید هنگام رانندگی در محورهای برون‌شهری و درون‌شهری احتیاط‌های لازم را رعایت کنند.

شیخ‌الملوکی با تأکید بر لزوم اجتناب رانندگان از سفرهای غیرضروری ادامه داد: در صورت ضرورت برای انجام مسافرت به ویژه سفرهای بین شهری رانندگان باید خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز کنند.

وی با اشاره به ضرورت مصرف مدیریت حامل‌های انرژی در هوای سرد روزهای آینده ادامه داد: همچنین با توجه به بارش برف و وزش باد در ارتفاعات کوهنوردان و سایر گردشگران باید از تردد غیرضروری و صعود به ارتفاعات کوهستانی خودداری کنند و کارفرمایان هم باید کار در اماکن و مناطق مرتفع را تعطیل کنند.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین در ادامه با یادآوری اینکه بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا فردا وضعیت جوی نسبتاً پایدار است، گفت: بنابراین از نظر دمایی همچنان شاهد استقرار هوای سرد هستیم و طی این مدت با توجه به سکون جو شاهد انباشت آلاینده‌های جوی در نواحی صنعتی و پرتردد هستیم. بنابراین هم‌استانی‌ها باید نکات ایمنی راجع به ترددهای گروه‌های حساس تنفسی را تا عصر فردا رعایت کنند.

شیخ‌الملوکی افزود: طی روزهای آینده شهرستان آوج و قزوین سردترین نقاط استان قزوین خواهند بود که مانند اغلب نقاط استان دمای زیر صفر را تجربه خواهند کرد و به همین خاطر کشاورزان و گلخانه‌داران باید از محصولات زراعی خود در برابر سرمازدگی حفاظت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *