هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به کاهش دید در جاده‌ها هشدار داد

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین الگوهای پیش یابی و عبور امواج بارشی از منطقه آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها نیز دور از انتظار نبوده و لازم است تدابیر خاص بکار گرفته شود.

وی اضافه کرد: با توجه به احتمال رعد و برق در استان، بارش برف و به ویژه نقاط مرتفع پرهیز از تردد در نقاط مرتفع به کوهنوردان و جوامع محلی پیشنهاد می‌شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: منطقه اثر این مخاطرات همه مناطق استان بوده و تا اواخر وقت شنبه این شرایط در منطقه مستقر است.

صابری با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: دمای ارومیه بین مثبت یک و ۱۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و شهرستان اشنویه با منفی یک درجه سانتی‌گراد سردترین و میاندوآب با ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان ثبت شده است.
به گزارش ایرنا، براساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و هواشناسی استان سکون هوا تا روز پنجشنبه در استان وجود دارد و افزایش آلاینده‌های جوی نیز دور از انتظار نخواهد بود در این شرایط کمیته اضطرار آلودگی هوا، مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهرستان ارومیه در نوبت صبح چهارشنبه (روز جاری) را غیر حضوری اعلام کرد.

آذربایجان غربی در ۲ روز گذشته نیز شاهد آلودگی هوا و پدیده وارونگی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *